دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

مردم میدان‌دار چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی/ اتحاد رمز پیروزی

اتحاد، همبستگی و انسجام مردم در بزنگاه‌های تاریخی کشور همواره منجر به پیروزی بر دشمنان نظام می‌شود و امروز هم میدانداری آنها در چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی کشور را از شر ظالمان مصون داشته است.
کد خبر: ۵۰۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ - 11February 2022

//به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حضور بی‌وقفه‌ی مردم معترض در خیابانها، خروج شاه از ایران، بازگشت امام خمینی به مام میهن با سخنرانی گیرایی که در بهشت زهرا داشتند، پیوستن همافران نیروی هوایی به خیل عظیم معترضان و ادای احترام نظامی به پیشگاه رهبر کبری انقلاب اسلامی نهایتا منجر به فرار شاهپور بختیار به منطقه‌ای نامعلوم در کشور شد.

ساعت بیست و سی دقیقه‌ی بیست و یکم بهمن بود که ناگهان تلویزیون برنامه‌های معمولش را قطع کرد. مارش نظامی پخش شد و مجریان اخبار بر روی صفحه‌ی تلویزیون ظاهر شدند و خبر پیروزی انقلاب اسلامی را از طریق رادیو تلویزیون ملی ایران اعلام کردند. ساعتی که امروزه یکی از مهمترین بخش‌های خبری تلویزیون دقیقا در همان هنگام پخش می‌شود.

طنین ندای روحبخش الله اکبر کوی و برزن، پشت بامها، مساجد، خیابان‌ها و میادین اصلی شهر‌های ایران زمین را جان دیگری بخشید. ضربان و تپش قلب‌ها متفاوت از قبل شده بود. امام خمینی فردای آن روز را جشن ملی پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کردند. از آن شب همه ساله مردم ایران با حضور بر روی پشت بامها، پنجره ها، میادین شهر‌ها و روستا‌ها و... ندای ملکوتی الله اکبر را به یاد شب پیروزی انقلاب اسلامی تکرار می‌کنند و یاد و خاطره‌ی شهداء اعصار گذشته‌ی میهن را زنده و جاوید نگه می‌دارند.

اصلی‌ترین عامل پیروزی و به ثمر نشستن زحمات مبارزین دوران شاهنشاهی را می‌توان در چند عامل ذیل بررسی کرد:
نخست ایجاد و گسترش نارضایتی عمومی از شرایط روز جامعه. مردم مسلمان ایران آن روزگار چندان دل خوشی از شرایط زمانه نداشتند. آن‌ها که روحیات مذهبی قوی‌ای داشتند و نقش مراجع عظام تقلید حتی در زندگی روزمره شان بسیار پررنگ بود و به عبارتی زندگی کاملا مذهبی‌ای داشتند به رهبری امام خمینی اعتماد کردند.

جامعه‌ی آن دوران بسیار مذهبی بود و حتی بسیاری از پیروان فرق ضاله مثل بهاییت برای آنکه از غیرت مسلمانان در امان بمانند از اسامی عربی و بعضا اسلامی برای فرزندانشان استفاده میکردند.

دوم اطمینان و اعتماد به مرجعیت و روحانیت که در راس همه‌ی آن‌ها امام خمینی بودند. امام خمینی روحانی عالی مقامی از ذریه‌ی ائمه‌ی هدی و از شجره‌ی طیبه‌ی سادات بودند و اعتماد قاطبه‌ی ملت ایران حتی اقلیت‌های دینی را جلب کرده بودند.

سومین و مهمترین عامل پیروزی مخالفین دستگاه شاهنشاهی، ایجاد اتحاد، همبستگی و انسجام بین طیف گسترده‌ی مخالفین نظام وقت بود. اگرچه اکثریت مخالفین رژیم سابق را مومنین مسلمان و معتقد تشکیل میدادند، اما رهبری امام خمینی باعث شد تا حتی نیرو‌های به اصطلاح چپ گرای آن دوران نیز تحت لوای ایشان حرکت کنند.

در دو سال اخیر که شیوع ویروس کرونا باعث شده است اکثر مراسم مربوط به شب پیروزی انقلاب اسلامی یا به صورت مجازی یا به شکلی کاملا محدود و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شود. امسال نیز برگزاری این مراسم با عنایت به دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد و چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی جشن گرفته شد.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار