رئیس هیأت معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی:

نیروی هوایی طلیعه‌دار حضور نیرو‌های مسلح در انقلاب است/ دفاع مقدس موجب خودباوری ملت ایران شد

امیر سرتیپ «آراسته» با اشاره به نقش نیروی هوایی در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نیروی هوایی ارتش پرچم‌دار و طلیعه‌دار حضور نیرو‌های مسلح در انقلاب و ادامه‌دهنده فرهنگ دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۰۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ - 08February 2022

نیروی هوایی ارتش پرچم‌دار و طلیعه‌دار حضور نیرو‌های مسلح در انقلاب استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «ناصر آراسته» رئیس هیأت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی در آیین افتتاحیه بیستمین دوره تئوری معارف جنگ که در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش پرچم‌دار و طلیعه‌دار حضور نیرو‌های مسلح در انقلاب است، اظهار داشت: نیروی الهی هوایی یکی از ارکان مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که ِدین خود را نسبت به انقلاب ادا کرد. بی‌شک این نیرو یک نیروی ولایی و پیشگام در تمامی حوزه‌های پیشرفت، رشد و ترقی است.

وی ادامه داد: باید از گذشته درس بگیریم و به آینده امیدوار باشیم. اگر از افتخارات گذشته نگوییم، آینده‌ای وجود نخواهد داشت. ازاین‌رو باید از داستان‌های گذشتگان درس بگیریم؛ چرا که این تجربیات سرمایه زندگی همه انسان‌هاست.

امیر آراسته افزود: در دوران دفاع مقدس ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز و ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطل با دشمن مبارزه می‌کردند. آن‌ها خالصانه و غیرتمندانه پای باور‌ها و اعتقادات خود ایستادند و حتی مشتی از خاک میهن عزیزمان ایران را به هیچ بیگانه‌ای ندادند.

رئیس هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی با تأکید بر اینکه دوران دفاع مقدس موجب پیشرفت‌های ایران اسلامی در همه حوزه‌ها شده است، ادامه داد: آن دوران سرشار از ایثار، دلاوری، فداکاری، حماسه، رشادت و مقاومت بود که فعل «توانستن» را معنی کرد؛ بنابراین ما نباید از این دوران پربرکت غافل شویم؛ چرا که در این دوران مفاهیمی وجود دارد که می‌تواند موجب ارتقا، رشد و پیشرفت شود.

امیر سرتیپ آراسته با اشاره به اینکه دفاع مقدس موجب خودباوری در مردم قهرمان ایران شده است، تأکید کرد: اگر به معارف جنگ نگاه نمی‌کردیم، اکنون موشک نداشتیم. ازاین‌رو تلاش می‌کنیم که بتوانیم انسان‌های تاریخ‌ساز را به این دوره‌ها دعوت کنیم تا تجربیات و وقایع آن دوران را برای شما عزیزان دانشجو بازگو کنند تا از آن درس بگیرید و تجربه کسب کنید.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار