نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

حُریت از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام «پورذهبی» گفت: حُریت، قیام و تکیه کردن به مذهب از جمله دستاوردها و اهداف انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۵۰۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳ - 06February 2022

حُریت از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، ظهر امروز (یکشنبه) در مراسم جشن بزرگ انقلاب که با موضوع «قرآن، عترت و غیرت دینی» در سالن ارشاد دیواندره برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک دهه مبارک فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از دل قرآن و دین سه دستاورد و برکت «حریت»، «قیام» و «تکیه کردن به مذهب» به‌دنبال داشت.

وی با بیان اینکه حریت به‌معنای آزادگی، آزادمرد، آزادمنشی و عدالت‌خواهی است، افزود: حضرت امام خمینی (ره) فرمود انقلاب اسلامی انفجار نور بود که یکی از آن نورانیت «حریت» بود، اگر کسی این ویژگی را داشته باشد، کرامت انسانی را دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با یادآوری اینکه قیام به‌معنای مسئولیت‌پذیری و بی‌تفاوت نبودن در برابر ظلم و تبعیض است، تصریح کرد: وقتی انسان حریت داشته باشد، نمی‌تواند که در برابر ستم و فساد بی‌تفاوت باشد؛ همان‌طور که ملت ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی، در برابر رژیم ستم‌شاهی ایستادگی و قیام کردند.

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جامعه فاسد و مظلومان مردم را شکنجه و آزار و اذیت می‌کردند، افزود: امروزه به برکت انقلاب اسلامی همه مردم با حفظ کرامت انسانی در آزادی، امنیت و آسایش زندگی می‌کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی در رابطه با چرایی ضرورت تکیه کردن به مذهب، عنوان کرد: وقتی پایه را بر اساس آموزه‌های دینی و کلام پیامبر (ص) بگذاریم، غیرت دینی، تدین، توجه به قرآن و دین و انجام واجبات و ترک محرمات در جامعه ساری و جاری خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر ضرورت قیام علیه ظلم و ستم در جامعه تأکید و اضافه کرد: امیدوارم همواره انسان‌های متدین و فرهیخته تحویل جامعه بدهیم؛ همان‌طور که مردمان دیواندره انسان‌های شایسته، تحصیل‌کرده و مدافع نظام هستند.

پایان پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار