همکاری امارات و فرانسه برای غارت منابع یمن

منابع یمنی از معامله «گاز در ازای سلاح» امارات با فرانسه برای غارت منابع یمن خبر دادند.
کد خبر: ۵۰۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ - 06February 2022

امارات و فرانسه برای غارت منابع یمن معامله «گاز در ازای سلاح» می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الخبر الیمنی، «جان ماری» روز شنبه و همزمان با اقدامات برای راه‌اندازی مجدد مهم‌ترین تأسیسات تولید گاز مایع در استان شبوه در چارچوب قرارداد با امارات، با شیوخ این استان دیدار کرد.

سفیر فرانسه با رهبران ائتلاف موسوم به «ائتلاف یکپارچه فرزندان شبوه» که از سوی فرانسه حمایت می‌شود و شیوخ این استان نفت‌خیز در آن حضور دارند، دیدار کرد.

طبق اعلام رسانه‌های محلی، در این دیدار اقدامات لازم برای راه‌اندازی تأسیسات گاز مایع بلحاف که شرکت توتال فرانسه نزدیک به ۵۱ درصد از سهم آن را در اختیار دارد، مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار وابسته به دولت «عبد ربه منصور هادی» در شبوه که مورد حمایت امارات است، اخیراً از نزدیک بودن راه‌اندازی تأسیسات گازی بلحاف خبر داده بود؛ اما همزمانی این تحرکات نشان می‌دهد که این راه‌اندازی برای یمن فایده‌ای ندارد؛ به‌ویژه اینکه همزمان با اعلام فرانسه مبنی بر تقویت پدافند هوایی امارات صورت می‌گیرد، امری که بیانگر آن است که امارات به فرانسه اجازه خواهد داد در چارچوب توافق گاز در ازای سلاح در راه‌اندازی این تأسیسات مشارکت داده شود.

از این توافق در راستای دیگر قرارداد‌های امارات و عربستان در یمن برای تأمین مالی جنگ خود و تحقق دستاورد‌های اقتصادی یاد شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار