امام جمعه سرخ‌رود:

پیروزی انقلاب مقدس اسلامی معادلات جهانی را برهم زد

حجت‌الاسلام «تقی‌زاده» گفت: پیروزی انقلاب اسلامی همه معادلات جهانی را برهم زد، به‌گونه‌ای که همه دشمنان اسلام درصدد تحلیل این پدیده بی‏‌سابقه و شگفت‌‏انگیز برآمدند.
کد خبر: ۵۰۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲ - 04February 2022

پیروزی انقلاب مقدس اسلامی همه معادلات جهانی را برهم زدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «مهدی تقی‌زاده» امام جمعه سرخ‌رود در خطبه نماز جمعه امروز اظهار داشت: بدون شک عوامل زیادی در ایران وجود داشت که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد. این عوامل در هیچ جای جهان در هیچ انقلابی وجود نداشت.

وی افزود: این انقلاب به برکت حضور و وجود عالم عامل و عارف و سالک الی الله امام خمینی (ره) و اندیشه توحیدی و ولایت‌مداری ایشان از ساحت مقدس اهل بیت علیهم‌السلام و ارتباط با امام زمان (عج) و اطاعت مردم از ولی فقیه زمان به پیروزی رسید.

تقی‌زاده ادامه داد: این فرهنگ کاملاً در جامعه ما جا افتاده که کسی که جانشین امام زمان (عج) شد، اطاعت از او واجب است و اگر به امر او جان دادید، شهید محسوب می‌شوید؛ و مردم ما نیز چنین کسی را شناختند.

امام جمعه سرخ‌رود با اشاره به اینکه آیا می‌توان در کنار این عامل، عوامل دیگری را هم مطرح کرد، گفت: اگر فعالیت‌های آشکار و پنهان دشمن را از ابتدای انقلاب تاکنون بررسی کنیم، شاید اغراق نباشد اگر بگوییم همه این‌ها مثل حلقه‌های یک زنجیر و تسبیح، مرتبط با هم و در راه تضعیف بزرگترین عامل پیروزی در انقلاب اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: از همان اوایل، بخشی از فعالیت‌ها در بُعد نظری و فکری این بود که سراغ کسانی رفتند که به واسطه معلومات کم خود، یا به جهات دیگری، اصل این مبنا را تضعیف می‌کردند؛ آن‌ها می‌گفتند چه کسی گفته ولایت فقیه اعتبار دارد و واجب‌الاطاعه است.

وی ادامه داد: این افراد شروع به تشکیک درباره این تئوری و طرح شبهاتی در مورد آن کردند؛ کتاب‌ها نوشتند، بحث‌ها کردند و سخنرانی‌ها ایراد کردند؛ حتی از امکانات رسانه‌ای انقلاب نیز علیه این فکر استفاده کردند و البته این کار هم‌چنان ادامه دارد.

امام جمعه سرخ‌رود خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم کم یا بیش با این آسیب‌ها و این درد‌ها آشنایند و کسانی را در گوشه و کنار می‌شناسند که به صورت‌های مختلف در این جهت حرکت می‌کنند؛ گاهی مخالفت با ولایت فقیه را تحقیق علمی و آزاد و به اصطلاح آزاد‌اندیشی می‌دانند و گاهی زیر بار قدرت حاکم نرفتن را برای خود ارزش می‌دانند؛ حتی اگر قدرت حاکم، ولایت فقیه باشد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده افزود: انقلاب پوسته ظلم و استکبار و استعمار را شکافت و نور حقیقت و ولایت را در ایران اسلامی گستراند؛ نوری که گستره آن منطقه و جهان را هم تحت تاثیر قرار داد؛ ایرانی که حیات خلوت آمریکا و اسرائیل و غرب بود در دهه فجر از زیر بار این سلطه خارج شد و به استقلال و آزادی در پرتو جمهوریت و اسلامیت رسید.

وی یادآور شد: انقلاب ما با قیام فقیه و مرجعی بی‌نظیر در طول تاریخ و مردمی که به گفته امام راحل از مردم صدر اسلام بهتر بودند، به ثمر نشست؛ شهدایی که با خون خود نهال این انقلاب را استحکام بخشیدند؛ مجاهدانی که با جان و مال و آبروی خود این انقلاب را بارور کردند.

امام جمعه سرخ‌رود با تاکید بر اینکه آرمان‌های انقلاب، همان آرمان‌های الهی بوده که مبتنی بر مکتب قرآن و اهل بیت (ع) است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند هر جا انقلابی عمل کردیم، پیشرفت کردیم و دلیل آن هم اصول درست انقلاب است؛ امروز کاستی‌های در کشور می‌بینیم که بعضی تعمدا آن را به انقلاب نسبت می‌دهند، اما حقیقت آن است که کاستی‌ها زمانی ایجاد شد که بعضی به دنباله استحاله آرمان‌ها و اصول انقلاب رفتند، و حل مشکلات کشور را به خارج گره زدند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد: کاستی‌ها زمانی ایجاد شد که به جای تکیه بر خدا به کدخدا امید بسته شد؛ مشکلات زمانی ایجاد که کشور را با آن همه ظرفیت طبیعی و انسانی ناتوان نشان دادیم، اما دهه فجر زمان آن است که دوباره به اصل خود بازگردیم و با بازخوانی تاریخ سراسر وابستگی و فساد شاهنشاهی بدانیم که تنها راه عزت و پیشرفت برگشتن به اصول و آرمان‌های انقلاب است.

دولت باید با هدایت و نظارت به امر تولید و اقتصاد کمک کند
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در هفته گذشته رهبر معظم انقلاب با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دیدار داشتند؛ ایشان در این دیدار هم توصیه کردند و هم گلایه داشتند و هم قدردانی و تشکر؛ رهبر انقلاب ضمن اینکه با دخالت مسئولان در اقتصاد مخالفت کردند، دو وظیفه را برای دولت در اقتصاد تعیین کردند؛ اول ایجاد نقشه راهبردی برای مجموع صنعت کشور و دوم مدیریت متمرکز و هدایت؛ بنابراین دولت باید با هدایت و نظارت به امر تولید و اقتصاد کمک و از بنگاه‌داری در این امر خودداری کند.

امام جمعه سرخ‌رود اظهار داشت: هدف دشمن فروپاشی اقتصادی ایران بود، اما لشکری از کارآفرینان و مدیران شایسته که رزمندگانش کارگران با اخلاص و با صفا بودند، در مقابل دشمن ایستادند؛ در دهه ۹۰ که دولتمردان اقتصادمان را شرطی کردند و به مذاکره گره زدند و از ظرفیت‌های عظیم کشور غافل شدند، نتیجه اش‌ آن شد که رهبر انقلاب فرمودند آمار‌های اقتصادی در این دهه خرسندکننده نیست.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده تصریح کرد: قطعا امروز تولید یک جهاد محسوب می‌شود و دلیل آن هم حمله و تحرک دشمن بوده که در صدد ضربه زدن به تولید و اقتصاد کشور است؛ هم‌اکنون دشمنی دشمنان به وضوح در عرصه اقتصادی‌ است و همه کسانی که در این عرصه برای خودکفایی کشور تلاش می‌کنند، جهادگر هستند و در پیشگاه الهی مأجور خواهند بود.

جنگ یمن وارد عرصۀ جدیدی شده است
وی در خصوص جنگ یمن نیز بیان کرد: جنایت و فجایعی که ائتلاف سعودی در کشتن غیر نظامیان که موجب کشته شدن ده‌ها زن و کودک بی‌گناه شده است؛ بی‌کفایتی و بی‌خاصیتی مجامع بین‌المللی هم جای تأمل دارد که در برابر این همه جنایت سکوت می‌کنند و مهر سکوتی که با دلار‌های سعودی و اماراتی بر دهان آن‌ها خورد.

امام جمعه سرخ‌رود افزود: مردم سلحشور یمن بدانند که تنها نیستند و تمام آزادگان جهان و آن‌هایی که هنوز از فطرت پاک انسانی برخوردارند، حامی آن‌ها خواهند بود و از طرف دیگر پهپاد‌ها و موشک‌های یمنی به کابوسی برای ائتلاف سعودی تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده یاداور شد: مجاهدان یمنی با حملات خود موازنه قدرت را به نفع خود تغییر دادند و ان‌شاالله به زودی شاهد پیروزی آن‌ها و شکست مفتضحانه ائتلاف سعودی خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار