کتاب «نگین انگشتر» در مازندران رونمایی شد

کتاب «نگین انگشتر» خاطرات شهید «محمد اسماعیل سالخورده» فرمانده گردان خمپاره‌انداز ادوات لشکر ویژه ٢۵ کربلا رونمایی شد.
کد خبر: ۵۰۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ - 04February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، همزمان با لیلةالرغائب کتاب «نگین انگشتر» خاطرات شهید «محمد اسماعیل سالخورده» فرمانده گردان خمپاره انداز ادوات لشکر ویژه ٢۵کربلا با حضور نویسندگان و پژوهشگران این اثر، در منزل شهید رونمایی شد.

کتاب «نگین انگشتر» مجموعه خاطراتی از دوران تولد تا شهادت شهید «محمد اسماعیل سالخورده» است که در سال ۱۳۶۱ه.ش. بنابر احساس تکلیف و با تبعیت از فرمان حضرت امام خمینی (ره) پا به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نهاد.

شهید سالخورده از کردستان تا ایلام، مهران، دهلران، فکه، رقابیه، هورالعظیم، پاسگاه زید، شلمچه، خرمشهر، کوشک، شبه جزیره فاو حضور داشت. وی در عملیات کربلای پنج در شرق کانال پرورش ماهی به شهادت رسید.

در کتاب یادشده به بخشی از ویژگی‌های شاخص این شهید به روایت خانواده، همرزمان و دوستان وی پرداخته شده است.

«نگین انگشتر» مشتمل بر ۱۲۰ خاطره است که در ۲۲۳ صفحه با تلاش و کوشش «سمیه اسلامی»، «اکرم فرخی»، «زینب رضایی»، «مرضیه پادیاب» و «اسدی» پژوهش و تدوین شده است.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کربلا، ستاد مردمی پژوهش و تدوین آثار شهدای مدافع حرم مازندران و خانواده معظم شهید در پژوهش و تدوین این کتاب شهید نقش‌آفرینی کرده‌اند.

کتاب «نگین انگشتر» در مازندران رونمایی شد

کتاب «نگین انگشتر» در مازندران رونمایی شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار