رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح:

توسعه دریامحور کشور نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست

امیر «فخری» با بیان اینکه سال ۱۳۹۷ کل مطالعات جغرافیایی، اقلیمی و عکس‌برداری سواحل مکران توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح انجام شد، گفت: رسیدگی به این سواحل و توسعه دریامحور کشور نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست.
کد خبر: ۵۰۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ - 01February 2022

توسعه دریامحور نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، پنجمین کنفرانس بین‌المللی اقیانوس‌شناسی خلیج فارس با حضور امیر سرتیپ دوم «مجید فخری» رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، «علی جاویدانه» سرپرست سازمان نقشه‌برداری کشور، «سحر تاج‌بخش» معاون وزیر راه و شهرسازی و «مهدی رهنما» رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی کشور در سالن شهید امامی سازمان هواشناسی کشور برگزار شد.

امیر «فخری» در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: بخشی از فعالیت‌های سازمان جغرافیایی طراحی و تولید در حوزه‌های مختلف چارت‌های دریایی و انواع محصولات ویژه نیرو‌های مسلح است که بخشی از آن در تعامل با سازمان بنادر و سازمان نقشه‌برداری کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: برای عملیات‌هایی که ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش دارند، مأموریت‌های مختلف آن‌ها را پشتیبانی می‌کنیم که پشتیبانی از ناوگروه‌های ایرانی سن‌پترزبورگ و ونزوئلا از جمله‌ی آن بود که در کمترین زمان چارت‌های دریایی مورد نیازشان را تهیه کردیم تا وابستگی نیروی دریایی را به نقشه‌های خارجی تا حد امکان کم کنیم.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح عنوان کرد: ان‌شاالله بتوانیم در یک همکاری مشترک این فرایند را با کشور‌های همجوار به تعامل برسانیم.

امیر فخری ادامه داد: طی معاهده‌ای منعقدشده با کشور عمان، توانستیم نقشه‌برداری مرزی انجام دهیم و این می‌طلبید که تیم مشترک در دریا و زمین حاضر شوند تا بتوانند این کار‌ها را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۷ کل مطالعات جغرافیایی، اقلیمی و عکس‌برداری سواحل مکران توسط کارشناسان سازمان جغرافیایی انجام شد، افزود: رسیدگی به سواحل مکران و توسعه دریامحور کشور نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست و امیدواریم با همکاری سازمان‌های مربوطه بتوانیم حوزه اطلاعات مکانی را با داده‌های بیشتر تکمیل کنیم و زیرساخت توسعه را هرچه بیشتر فراهم آوریم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار