اختصاصی دفاع پرس/

پیکر مطهر «سه شهید غواص و خط‌شکن» شناسایی شد

پیکر مطهر شهیدان مهدی عبدالله‌زاده، محمدرضا طالبی‌زاده و حسن رجبعلی‌پور از شهدای غواص و خط‌شکن تازه تفحص‌شده شناسایی شدند.
کد خبر: ۵۰۳۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ - 29July 2015

پیکر مطهر «سه شهید غواص و خط‌شکن» شناسایی شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، پیکر مطهر سه شهید دیگر از 175 شهید غواص و خطشکن که در جریان تفحصهای اخیر در منطقه عملیاتی کربلای 4 پیدا شدند، مورد شناسایی قرار گرفتند.

شهیدان «مهدی عبداللهزاده»، «محمدرضا طالبیزاده» و «حسن رجبعلیپور» هر سه از استان کرمان و لشکر 41 ثارالله هستند که پس از طی مراحل شناسایی توسط کمیته جستوجوی مفقودین، احراز هویت شدند.

شهید مهدی عبداللهزاده متولد خرداد 1343 در شهرستان زرند کرمان است. او  عضو گردان 411 لشکر 41 ثارالله بود که چهارم دی 1365 در عملیات کربلای 4 در جزیره ام الرصاص و در سن 22 سالگی به شهادت رسید.

شهید محمدرضا طالبیزاده سردری فرزند قنبر در 27 تیرماه 1345 در شهرستان چترود در استان کرمان متولد شد. پدرش قنبر، قالیباف بود و مادرش زهرا نام داشت. او به عنوان پاسدار به جبهه اعزام شد و در 4 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 4 و در جزیره ام الرصاص در سن 20 سالگی به شهادت رسید.

شهید حسن رجبعلی پور چشمه گز نیز 13 آبان 1345 در شهرستان کرمان متولد شد او که  دانشجوی مقطع کارشناسی رشته تاریخ بود به عنوان بسیجی در جبهه های جنگ حضور یافت و 4 دی 1365 در ام الرصاص و در عملیات کربلای 4 بر اثر جراحات جنگی به شهادت نائل شد.

یکی دیگر از برادران این شهید، احمد رجبعلی پور چشمه گز نیز در سال 1360 و در گیلانغرب به شهادت رسیده و برادر دیگر ایشان، محمود نیز به افتخار 70 درصد جانبازی نائل آمده است.

تصاویر و اطلاعات بیشتر درباره شهید رجبعلیپور به زودی توسط خبرگزاری دفاع مقدس منتشر خواهد شد.

گفتنی است، مراسم تشییع پیکر مطهر این سه شهید، 20 مردادماه جاری همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) برگزار میشود.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
a.k.aa
|
-
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
0
0
باسلام لازم دونستم مطلب بالا در مورد شهید رجبعلی پور رو تصحیح کنم ایشون دانشجوی مقطع کارشناسی رشته تاریخ بودند
نظر شما
پربیننده ها