امام جمعه بندرعباس:

سند توسعه فرهنگی اجتماعی هرمزگان تدوین شود

«عبادی زاده» بر لزوم تدوین برنامه توسعه فرهنگی اجتماعی هرمزگان ذیل حوزه تاکید کرد و گفت: در کشور تنها سه استان کشور دارای سند فرهنگی اجتماعی هستند. ارتقای جایگاه شورای فرهنگ عمومی باید در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۴۹۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱ - 05January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام «محمد عبادی‌زاده» امام جمعه بندرعباس در دیدار با معاون حقوقی، امور پارلمانی و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار راه اندازی یک قرارگاه فرهنگی منسجم در این استان برای به خدمت گرفتن منابع مالی مسئولیت اجتماعی صنایع هرمزگان در راستای تقویت منابع مالی حوزه توسعه فرهنگ، هنر و رسانه شد.

وی اظهار داشت: مباحث حمایتی از رسانه های محلی می تواند با توسعه منابع مالی برای تقویت اقتصاد رسانه و جامعه فرهنگ و هنر وارد مرحله جدیدی از توسعه فرهنگی شود.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: با استفاده از محل منابع مالی مربوط به بودجه مسئولیت های اجتماعی صنایع بزرگ و ملی مستقر در مناطق مختلف استان هرمزگان به ویژه منطقه صنعتی غرب بندرعباس می توان کمک بزرگی در زمینه بسترسازی برای توسعه فرهنگی، هنری و رسانه ای استان صورت گیرد.

عبادی زاده خاطرنشان کرد: ۱۰ استان کشور از جمله هرمزگان به عنوان یک جغرافیای فرهنگی پایلوت برای تدوین برش استانی و اجرای برنامه های ترسیم شده در نقشه مهندسی فرهنگی کشور تعیین شده است اما طی هشت سال اخیر اقدام قابل توجهی صورت نگرفت.

وی تصریح کرد: متاسفانه منویات و مطالبه گری مقام معظم رهبری در زمینه اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور تاکنون محقق نشده است و انتظار داریم که در دوره جدید مدیریتی دولت این مطالبه مهم مورد پیگیری قرار گیرد.

 امام جمعه بندرعباس گفت: برای تدوین برش استانی این نقشه مهندسی فرهنگی، در شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان پنج اولویت شناسایی و احصا شد که ذیل هر اولویت هم ۲۵ اقدام پیشنهاد شد که در مجموعه کل برنامه ، ۱۲۵ اقدام مورد شناسایی قرار گرفته است که در حال انجام است.

وی بر لزوم تدوین برنامه توسعه فرهنگی اجتماعی هرمزگان ذیل حوزه تاکید کرد و گفت: در کشور تنها سه استان کشور دارای سند فرهنگی اجتماعی هستند. ارتقای جایگاه شورای فرهنگ عمومی باید در دستور کار قرار گیرد.

عبادی زاده اضافه کرد: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی بازوی اصلی دفتر نمایندگی ولی فقیه است.
عبادی زاده خاطرنشان کرد: بنا داریم در سال ۱۴۰۱ برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی را در استان هرمزگان را پیاده سازی نماییم.

وی گفت: شورای فرهنگی عمومی باید پشتوانه مستحکمی برای جریان سازی در زمینه توسعه همه جانبه فرهنگی استان باشد که ضرورت دارد ظرفیت منابع مالی صنایع و بنگاه های اقتصادی مستقر در استان باید به خدمت توسعه فرهنگی درآید.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن ابراز قدردانی نسبت به خدمات مدیرکل سابق، از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان خواست تا نسبت به تقویت کارکردهای شورای فرهنگ عمومی و شتاب بخشی به برنامه های مصوب این شورا اقدام نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها