شهید «فریدون سلمانی قپچاق»:

شهادت یک انتخاب است نه یک اتفاق

در فرازی از وصیت‌نامه شهید « فریدون سلمانی قپچاق» آمده است: چرا زندگی ننگین زودگذر را ترجیح دهیم بر مرگ سرخ؟ بله شهادت یک انتخاب است نه یک اتفاق.
کد خبر: ۴۹۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴ - 02January 2022

شهادت یک انتخاب است نه یک اتفاق/ چرا زندگی ننگین زودگذر را ترجیح دهیم بر مرگ سرخ

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، شهدا این دست پروردگان مکتب اهل بیت (ع) آموخته‌اند که آن چنان زندگی کنند که محمد (ص) و اهل بیت اطهرش زندگی کرده‌اند و نیز آنچنان از دنیا بروند که آن‌ها زندگی را بدرود گفته‌اند.

فریدون سلمانی قپچاق در سال 1339 در ارومیه متولد و پس از مدتی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 1362 در عملیات خیبر به یاران شهیدش پیوست.

در فرازی از وصیتنامه سرباز شهید «فریدون سلمانی قپچاق» آمده است:

«‌این راهی است که باید طی گردد. سفری که باید به پایان برسد. پس چرا و به کدامین دلیل پایانمان مانند علی (ع) نباشد، مانند حسین (ع) نباشد؟ آری چرا زندگی ننگین زودگذر را ترجیح دهیم بر مرگ سرخ؟بله شهادت یک انتخاب است نه یک اتفاق.

شهید انتخاب می کند، شهید آزمایش می شود و امتحان می دهد.خدای تبارک و تعالی به انسان آزادی داده است تا انتخاب کند رضای الهی را یا رضای شیطان را، سعادت یا فلاکت، رضایت خداوندی یا غضب خدارا، شهادت در راه خدا یا مردن در پستی.

مسلمین بدانید و به همه بگویید اجباری در کار نبود؛ بلکه با آگاهی کامل و هدف مشخص، پای در میدان آزمایش می‌نهم و شعارم (لا اله الله و محمد رسول الله...) را به مرحله عمل در می آورم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار