رحیم مخدومی:

جشنواره ادبی یوسف داستان کوتاه دفاع مقدس را از انزوا خارج کرد

دبیر علمی جشنواره یوسف گفت: بسیاری از نویسنده هایی که کار خود را با این جشنواره شروع کرده اند در حال حاضر به جایگاه بسیار خوبی رسیده اند.
کد خبر: ۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵ - 25October 2013

جشنواره ادبی یوسف داستان کوتاه دفاع مقدس را از انزوا خارج کرد

رحیم مخدومی دبیرعلمی جشنواره یوسف در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس با تاکید بربرابری  اهمیت فرم و محتوی دریک اثر هنری اظهار داشت: نگاه ما به جشنواره یوسف این است که هم به فرم اهمیت بدهیم و هم به محتوی. در این جشنواره همان قدرکه پرداختن به مقوله مهمی مثل دفاع مقدس برای ما مهم است فرم و تکنیک نیزاهمیت دارد.

وی افزود: جشنواره ادبی یوسف در نوع خود بی نظیر است وهمانندی ندارد. ما هیچ جشنواره ای را در کشور نداریم که با این کیفیت به ادبیات دفاع مقدس بپردازد و برای داستان کوتاه تا این حد ارزش و اعتبار قائل باشد.

نویسنده کتاب "نرگس"، "شصت خاکریز" و "معلم فراری" تصریح کرد: از میان آثاری که به جشنواره می رسد تعدادی از بهترین ها انتخاب و در قالب یک کتاب به چاپ خواهد رسید، این کتاب تا قبل از پایان سال 92 به بازار عرضه خواهد شد. همچنین برنامه ریزی کردیم اختتامیه جشنواره تا قبل از پایان سال 92 انجام و جوایز دوستان تقدیم ایشان شود.

نویسنده کتاب "جنگ پا برهنه" ، "چه کسی ماشه را خواهد کشید" و "یک آسمان هیاهو" خاطرنشان کرد: ما قبلا در دفاع مقدس داستان کوتاه نداشتیم و به این مقوله به اندازه کافی توجه نمی شد اما جشنواره ادبی یوسف در چند دوره ای که برگزار شده توانسته توجه نویسنده ها را به داستان کوتاه جلب و شرایط لازم را برای رونق آن فراهم کند.

مخدومی اذعان داشت: اتفاق بسیارخوبی که در جشنواره یوسف افتاده این است که کیفیت آثار رسیده به جشنواره هر سال بالاتر رفته وما هر سال با آثار بسیار بهتری در حوزه جنگ و دفاع مقدس مواجه بوده ایم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار