رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

لازمه تحقق «تمدن نوین اسلامی» الگوسازی اخلاق حضرت زهرا (س) است

«مجتهد‌زاده» گفت: اگر می‌خواهیم تمدن نوین اسلامی را محقق کنیم، باید اخلاق حضرت زهرا (س) را الگو قرار دهیم.
کد خبر: ۴۹۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ - 29December 2021

لازمه تحقق «تمدن نوین اسلامی» الگوسازی اخلاق حضرت زهرا (س) استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «مریم مجتهد‌زاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در مراسم رونمایی از «سند راهبردی نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس» که در استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: استان همدان متبرک به شهید «حسین همدانی» و مرحومه «مرضیه دباغ» است، شهدایی که در هر شرایطی از ارزش‌ها دفاع کردند و این درس‌هایی است که به ما داده می‌شود.

وی افزود: وقتی سند راهبردی نقش زنان در دفاع مقدس نوشته می‌شود، مصداق عینی آن خانم «دباغ» ملقب به مادربزرگ انقلاب اسلامی است که با داشتن هشت فرزند در دوران ستم‌شاهی به مبارزه با طاغوت پرداخته است.

مجتهدزاده ادامه داد: تا کسی خودش در آن زمان مبارزه نکرده باشد، نمی‌داند چه کار عظیمی توسط خانم «دباغ» صورت گرفته است؛ بنابراین امروز برای حفظ آرمان‌ها و ارتقاء نظام مجاهدت می‌کنیم و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم؛ ولی زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پشت هر مجاهدتی زندان داشت و خانم «دباغ» دارای ایمان، اراده و استقامت خیلی بالایی بود.

وی خاطرنشان کرد: این الگو می‌تواند برای همه جوانان ما اسوه و اسطوره باشد و خواهرانی که در همدان هستند، باید پرچمدار نهضت و معرفی خانم «دباغ» به جوانان باشند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس بیان داشت: قلب مادران شهدای مفقودالاثر پر از ظرفیت و عشق به اسلام است که هجرت فرزندان‌شان را با وجود نرسیدن یک نشانه‌ای از آنان، تحمل کردند و به آن‌ها نرسیدند؛ ما این‌گونه زنان را داریم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس هشت‌ساله ما یک مجموعه درهم‌ تنیده و بسیار عظیم بود و شهدا نگین درخشنده آن بودند، شهدا همه‌چیز خود گذشتند و خانواده‌های‌شان هم در پشت آن‌ها قرار داشتند.

مجتهدزاده با اشاره از رونمایی سند راهبردی نقش زنان در دوران دفاع مقدس گفت: این سند باید به عنوان یک واحد دانشگاهی در میان دانشگاه‌ها تدریس شود؛ چراکه زنان جدا از فعالیتی که در جبهه داشتند، مدل جدیدی از زن ارائه دادند، درحالی که ما قبل از آن، ۲ مدل زن داشتیم؛ یک زن که در حاشیه بود و دیگری زنی که ابزار دست سرمایه‌داری غربی بود.

وی تصریح کرد: زن ایرانی و زنی که در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ظهور و بروز پیدا کرد، یک مدل جدیدی از زن را نشان داد که می‌شود عفیف و دین‌دار بود و سنگر خانه را حفظ کرد و در سنگر‌سازی‌های سیاسی و اجتماعی هم نقش ایفا کرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: این‌گونه بانوان بودند که یک گفتمان جدید را عرضه کردند و ما نیازی به اسطوره‌سازی نداریم، در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هزاران نفر از این اسطوره‌ها حضور پیدا کردند و باید بر روی آن‌ها کار شود و وقتی یک سند تدوین می‌شود، دوباره کار ما شروع می‌شود

وی با تأکید بر اینکه نقش زنان در دوران دفاع مقدس یک نقش شاخص بود، ادامه داد: زنان در همه عرصه‌های پشتیبانی، حمایتی و امدادی حضور داشتند و این نقش اصلی که زنان ما داشتند، نقش گفتمان‌سازی بود و گفتمان ایثار و روحیه شهادت‌طلبی را تقویت کردند.

مجتهدزاده بیان داشت: مادرانی که حاضر نبودند کوچک‌ترین آسیب به فرزندشان وارد شود، احساس خود را مدیریت و فرزندان‌شان را تقدیم انقلاب اسلامی کردند و باید به این حماسه زنان پرداخته شود.

وی تصریح کرد: مادران شهدا و دوران هشت سال دفاع مقدس باید یک مدل باشد؛ دورانی که هر آن چیزی که می‌تواند یک انسان را به کمال برساند و در آن دوران شاهد بودیم و ما کمترین آمار فروپاشی خانواده‌ها را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس توضیح داد: امروز جنگ نرم بلایی بر سر بانوان آورده است که عکس مسائل شخصی خود را بدون توجه به خانواده‌های محروم در اینستاگرام می‌گذرانند؛ درحالی که الگوی ما حضرت فاطمه (س) است که وقتی خودش نداشت، از قوت روزانه خود برای نیازمند می‌گذاشت و درس دوران دفاع مقدس نیز همین است.

وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم تمدن نوین اسلامی را محقق کنیم باید اخلاق حضرت زهرا (س) را الگو قرار دهیم.

مجتهدزاده بیان داشت: ما در دوران دفاع مقدس پیروز شدیم و آن یک معجزه بود و شما می‌بینید کسانی که اسیر بعثی‌ها شدند، امروز آزاده و عاقبت به‌خیر شده‌اند و بعثی‌ها نیز با ذلت از دنیا رفتند و این‌ها درس و معجزات الهی است.

وی بیان داشت: این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در برابر توطئه‌های دشمنان می‌ایستند و ذره‌ای از ارزش‌ها پایین نمی‌آیند، پشتوانه آن خانواده شهدا هستند و ما سر سفره شهدا نشستیم و آن‌ها هستند که تداوم انقلاب اسلامی را تضمین می‌کنند و به‌خاطر آن جان‌فشانی که کردند، ماندگار هستند و ما نباید بلرزیم و اسیر توطئه‌های دشمنان شویم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: ما باید فضای مجازی را فعال کنیم و امروز جهاد تبیین مطرح است و باید شرایط را برای جوانان تبیین کنیم و خانواده شهدا بیایند و بگویند چه دوران پرشکوهی را پشت سر گذاشتند و جوان باید بتواند آن را ترسیم کند.

وی با بیان اینکه ما هیمنه صهیونیست‌ها در عالم را شکسته‌ایم، اظهار داشت: هدف جنگ نرم این است که ما را بی‌تفاوت به بار بیاورد و ما نباید بی‌تفاوت باشیم و تا جایی که توان داریم باید در عرصه باشیم و این درس شهداست.

مجتهدزاده بیان داشت: شهدا به ما نیاز ندارند، بلکه اسم شهدا در ما پویایی به وجود می‌آورد، ما انقلاب نکردیم که رژیم عوض شود؛ بلکه انقلاب کردیم که زمینه‌سازی ظهور را ایجاد کنیم و تمدن نوین اسلامی و فریاد «الله اکبر» را در تمام جهان‌سازی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار