رییس مرکز بهداشت خوزستان:

سرعت واکسیناسیون در خوزستان حدود یک‌ سوم متوسط کشوری است

علوی گفت: سرعت واکسیناسیون در خوزستان حدود یک‌ سوم متوسط کشوری است که باید با سرعت بیشتری دنبال شود.
کد خبر: ۴۹۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۴ - 28December 2021

سرعت واکسیناسیون در خوزستان حدود یک‌ سوم متوسط کشوری استبه گزارش دفاع‌پرس از اهواز، «سید محمد علوی» رییس مرکز بهداشت خوزستان امروز در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا، که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون بیش از پنج میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق شده که سه میلیون و ۱۲۰ هزار واکسن مربوط به نوبت اول، دو میلیون و ۴۹۰ هزار دز نوبت دوم و ۲۸۴ هزار دز نیز مربوط به نوبت سوم است.

وی با بیان این که ۸۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال خوزستان یک نوبت،۶۶ درصد دو نوبت و کمتر از ۱۰ درصد سه نوبت واکسن دریافت کرده‌اند، افزود: سرعت واکسیناسیون در خوزستان حدود یک‌ سوم متوسط کشوری است که باید با سرعت بیشتری دنبال شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۷۶ درصد جمعیت خوزستان بالای ۱۲ سال هستند و ۲۴ درصد نیز زیر ۱۲ سال هستند که واکسن دریافت نمی‌کنند لذا والدین باید مراقب فرزندانشان باشند تا در مقابل بیماری ایمن باشند.

وی سرماخوردگی، آب ریزش بینی، سردرد، احساس خستگی، عطسه و گلودرد را از نشانه‌های ابتلا به اُمیکرون دانست و متذکر شد: تعریق شبانه و خراشیدگی گلو ۲ علامت مهم و متفاوت این سویه هستند؛ همچنین قدرت سرایت اُمیکرون بیشتر از سویه های قبلی است.

علوی با اشاره به این که تاکنون در ایران ۲۶ مورد ابتلا به اُمیکرون گزارش شده است ادامه داد: در شرایط موجود مهمترین کار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون است.

وی با اشاره به نیاز خوزستان به چهار میلیون سرنگ برای انجام واکسیناسیون افزود: در صورتی که سرعت واکسیناسیون افزایش یابد نیاز به سرنگ و پد الکلی نیز احساس می شود. قرار بود شرکت نفت در تامین سرنگ به ما کمک کند که تاکنون هیچ کمکی دریافت نکرده‌ایم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه افرادی که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند باید هر چه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند گفت: در صورت افزایش آمار ابتلا به کرونا در خوزستان، کار واکسیناسیون و اجرای طرح شهید سلیمانی با هم انجام می‌شود که نیاز به خودرو برای اجرای این طرح افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها