رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

مأموریت بسیج زنان ایجاد جامعه خانواده محور است

بیابانی گفت: مهم‌ترین مأموریت بسیج جامعه زنان این است که بتواند نظام اسلامی را در ایجاد جامعه خانواده محور و مبتنی بر نقش‌آفرینی زن یاری کند و در این راستا اقدام به توانمندسازی زنان کرده است.
کد خبر: ۴۹۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ - 24November 2021

ماموریت بسیج زنان ایجاد جامعه خانواده محور است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مینا بیابانی» رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگویی با اشاره به نشست بین‌المللی زن و بسیج در تفکر امام خمینی (ره)، اظهار داشت: در دو برهه زمانی جایگاه و کرامت واقعی زن شناخته شد، اما بعد از آن برهه زمانی با کم توجهی به این جایگاه و شانیت زن مواجه شدیم. یکی از آن مقاطع زمانی بعثت نبی مکرم اسلام بود که ایشان جایگاه و شان زن را در زمان جاهلیت به جامعه شناساندند و پس از پیامبر، ائمه معصومین این کار را تداوم بخشیدند، اما متأسفانه پس از امامان، جایگاه زن نادیده گرفته شد.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نزدیک‌ترین نگاه به نگاه حضرت رسول (ص) و معصومین، نگاه امام خمینی (ره) به زن بود، مطرح کرد: امام خمینی (ره) جایگاه و شانیت زن را به‌واقع به‌درستی به جامعه معرفی کردند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور درباره دلایل برگزاری نشست زن و بسیج در تفکر امام خمینی (ره) بیان کرد: جایگاه و شان زن که خداوند متعال فرموده است در جوامع به‌ویژه در جوامع غربی شناخته شده نیست، برای اینکه بتوانیم نقش مهم زنان را که می‌تواند اثر بسیار بزرگی در تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه داشته باشد را معرفی کنیم، این نشست را برگزار خواهیم کرد.

وی تبیین جایگاه و شان زن در جامعه به خود زنان را دارای اهمیت دانست و عنوان کرد: این کار مهم از طریق سلسله نشست‌هایی که بنا است حول محور کلان ولایت اجتماعی زن برگزار شود، انجام خواهد شد که البته به تناوب زمان و در ایام مختلف برگزار می‌شود.

بیابانی با بیان اینکه باید نقش زنان را در جامعه و خانواده تبیین کرد اظهار کرد: هم زنان در ایران و هم زنان خارج از مرز‌های ایران، باید به نقش بزرگ و کرامت نفس خود و همچنین هویت اصیلی که دارند پی ببرند و آگاه شوند تا بتوانند در مسیر جامعه سازی قدم‌های استوار و قابل توجهی را بردارند.

وی درباره کار ویژه و مأموریت‌های بسیج زنان توضیح داد و بیان کرد: مهم‌ترین مأموریت بسیج جامعه زنان این است که بتواند نظام اسلامی را در ایجاد جامعه خانواده محور و مبتنی بر نقش‌آفرینی زن یاری کند و در این راستا اقدام به توانمندسازی زنان کرده است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها