در نشستی با رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا مطرح شد؛

تقدیم ۴۰ شهید ناجا در سال جاری/ همفکری فعالان عرصه ایثار و شهادت در شناساندن شهدای ناجا به جامعه

فعالان عرصه فرهنگ ایثار و شهادت در نشستی با سردار یونس عبدی به نکات و ملاحظات مربوط به کار در عرصه معرفی شهدا ناجا به جامعه پرداختند.
کد خبر: ۴۸۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ - 17November 2021

آمار شهدای ناجا در سال جاری به ۴۰ تن رسید/ همفکری فعالان عرصه ایثار و شهادت در شناساندن شهدای ناجا به جامعهبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی عرصه ایثار و شهادت با حضور جمعی از خبرنگاران، گزارشگران و مستندسازان این حوزه امروز (چهارشنبه) در ساختمان ایثارگران ناجا برگزار شد.

سردار «یونس عبدی» رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا با اشاره به دو نعمت سلامتی و امنیت، به سختی کار ماموران انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: در امثال جبهه سوریه و هشت سال دفاع مقدس دشمن مشخص است، اما در موضوعی مثل اغتشاشات ماهیت طرف درگیر مشخص نیست، اما پلیس موظف به مدیریت اوضاع است.

سردار عبدی با اشاره به خدمت نیروی انتظامی در مرزها، مقابله با اشرار و قاچاقچیان و فداکاری عوامل نیروی انتظامی را مایه امنیت کشور دانست و گفت: این شهادت‌هاست که اجازه نمی‌دهد اشرار به اهداف خود برسند، اما معمولا ایجاد امینت و آرامش برجسته نمی‌شود. چنانچه امروز و با شهادت چهار مامور نیروی انتظامی که روز گذشته در کرمان اتفاق افتاد مجموع شهدای ناجا از ابتدای امسال به ۴۰ تن می‌رسد.

وی افزود: دشمنان خارجی فهمیده‌اند اگر مثل هشت سال دفاع مقدس از بیرون حمله کنند کاری از دستشان برنمی‌آید، لذا سعی دارند با فشار‌های داخلی به اهداف خود برسند لذا تجربه سال‌های ۷۸ و ۸۸ نشان داد وقتی به عرصه اغتشاشات وارد می‌شویم نباید از سلاح‌های گرم استفاده کنیم.

رئیس مرکز امور ایثارگران ناجا در خصوص احراز شهادت ماموران نیروی انتظامی که حین خدمت و در اثر سانحه از دنیا رفته‌اند گفت: یکی از انتقاداتی که به بنیاد شهید وارد است، آیین‌نامه احراز شهادت است. آخرین ابلاغیه آن مربوط به سال ۱۳۹۳ بوده و بیشتر با نگاه جنگی دیده شده نه انتظامی، هر چند به برخی ماموریت‌های نیروی انتظامی هم اشاره شده است. برای همین ماموریت‌هایی داریم که منجر به فوت همکاران می‌شود، اما آیین‌نامه برای آنها اجرا نمی‌شود.

وی به مشکل از بین رفتن اسناد و مدارک مربوط به شهربانی، ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی اشاره و اذعان کرد: متاسفانه اطلاعات و اسناد مربوط به ژاندارمری و شهربانی و کمیته در زمان تجمیع آن‌ها و شکل‌گیری نیروی انتظامی از بین رفته است.

در ادامه این نشست، فعالان عرصه رسانه به بیان نقطه نظرات خود پیرامون چگونگی معرفی شهدای ناجا در فضای مجازی، حوزه کتاب و مستندسازی پرداختند.

خانم ذاکری از مستندسازان عرصه ایثار و شهادت به همکاری مستندسازان دغدغه‌مند در حوزه شهدا تاکید کرد و از لزوم نمایش اقتدار نیروی انتظامی در قالب فیلم و مستند گفت.

خبرنگار سایت «نوید شاهد» تصویرگری و نمادسازی برای کودکان و نوجوانان و تولید آثار متناسب با این گروه سنی را از مهمترین اقدامات برشمرد و خواستار تاسیس پارک‌هایی به منظور شناساندن اقدامات پلیس و آشنایی کودکان با کار آنها شد.

حسین ثالثی مسوول بخش «ساجد و آرشیو خبرگزاری دفاع مقدس» نیز نبود تاریخ شفاهی شهدای ناجا را یکی از ضعف‌های این حوزه دانست.

دیدار و سرکشی از خانواده شهدای ناجا، خدمت به این خانواده‌ها، تولید آثار نوشتاری و مکتوب از دیگر خواسته‌های اصحاب رسانه و فعالان در حوزه شهدای ناجا بود که در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار