نماینده مردم در مجلس:

ارتقاء سطح همکاری مشترک تهران و دهلی سبب افزایش ارزآوری می‌شود

همتی گفت: صادرات نفت و گاز، پتروشیمی و حتی کالا‌های غیرنفتی به هند می‌تواند در شرایط تحریمی سبب افزایش ارزآوری شود.
کد خبر: ۴۸۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ - 13November 2021

ارتقاء سطح همکاری مشترک تهران و دهلی سبب افزایش ارزآوری می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسن همتی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به هند، اظهار داشت: دولت جدید در تلاش است با اجرای سیاست همسایه محوری زمینه تعامل با کشور‌هایی مانند هند را ارتقاء بخشد.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت بالای موجود برای توسعه روابط تجاری ایران و هند دارای اهمیت است، مطرح کرد: در واقع هیچ محدودیت، ممنوعیت و مانعی برای توسعه روابط میان دو کشور وجود ندارد و دولت‌ها باید بر اساس منافع ملی خود اقدام به همکاری مشترک کنند.

وی با بیان اینکه کشورمان می‌تواند در حوزه صادرات نفت و گاز، پتروشیمی و حتی کالا‌های غیرنفتی به هند فعالیت کند، ادامه داد: تحقق این مهم سبب افزایش ارزآوری به کشور می‌شود که در شرایط تحریمی امری مهم محسوب می‌شود.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه هندی‌ها نباید تحت تأثیر و فشار‌های ایالات متحده قرار بگیرند، افزود: در واقع مقامات دهلی باید بدانند تحریم‌های آمریکایی‌ها علیه ایران هیچ پایه و اساس بین‌المللی ندارد و هیچ نهادی پشتیبان آن نیست از این رو در تصمیم‌گیری برای ارتقاء همکاری باید جدی‌تر عمل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد اگرچه هند پروژه بندر چابهار را دروازه طلایی آسیای مرکزی و اروپای شرقی می‌داند، اما فعالیت کافی از سوی دهلی برای تعامل و همکاری صورت نمی‌گیرد که نیاز به بازنگری جدی از سوی این کشور وجود دارد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها