با استقبال از نشست هند؛

مجاهد: طالبان را به رسمیت بشناسید

سخنگوی دولت موقت طالبان در کنفرانسی مطبوعاتی با استقبال از برگزاری نشست هند، اعلام کرد که مساله به رسمیت شناختن حکومت طالبان از سوی کشور‌ها در آستانه حل شدن قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۸۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷ - 10November 2021

مجاهد: طالبان را به رسمیت بشناسیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان امروز چهارشنبه در نشستی خبری اعلام کرد که افغانستان نسبت به برگزاری نشست مشاوران امنیت ملی کشور‌های منطقه در هند خوش بین است.

نشست مشاوران امنیت ملی کشور‌های منطقه، صبح امروز در دهلی نو آغاز شد. در این نشست روسیه، کشور‌های آسیای میانه، ایران و هند شرکت کرده‌اند، اما چین و پاکستان از پذیرفتن دعوت هند برای شرکت در نشست مذکور، سر باز زدند.

سخنگوی طالبان همچنین گفت که مساله به رسمیت شناختن حکومت طالبان از سوی کشور‌ها در آستانه حل شدن قرار گرفته است.

وی با اشاره به آغاز کار «توماس وست» نماینده ویژه جدید آمریکا در امور افغانستان گفت که وی روابط خوبی با طالبان دارد و انتظار می‌رود که روابط آمریکا و طالبان بهتر شود.

ذبیح‌الله مجاهد درباره روابط با پاکستان و سفر امیرخان متقی به اسلام‌آباد نیز گفت که با پاکستان در بخش‌های مختلف توافقات و تعهداتی صورت گرفته، اما مشکل این است که پاکستان به تعهدات خود عمل نمی‌کند. او ابراز امیدواری کرد که سفر هیئتی به ریاست سرپرست وزارت خارجه بتواند مشکلات میان دو کشور را حل کند.

مجاهد به نوع این تعهدات و چگونگی عهدشکنی اسلام‌آباد و دلایل آن اشاره‌ای نکرد.

امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان امروز عازم اسلام‌آباد شده و قرار است با مقامات پاکستان درباره روابط دوجانبه، تجارت و مساله مهاجران گفتگو کند.

مجاهد همچنین بار دیگر حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان را ضعیف خواند و گفت که اظهاراتی مبنی بر پیوستن نظامیان پیشین به داعش نیز از اساس غلط است. به گفته او، اعضای داعش در افغانستان خارجی نیستند.

سخنگوی طالبان افزود: به تمامی کشور‌ها اطمینان می‌دهیم که گروه داعش برای آن‌ها تهدیدی نخواهد بود. داعش در افغانستان تحت کنترل است.

طبق گفته او، نیرو‌های طالبان طی سه ماه اخیر ۲۱ مرکز داعش را در ولایت‌های کابل، بلخ، ننگرهار و هرات منهدم کرده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار