چهره برگزیده جشنواره «مالک اشتر» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ضرورت الگوگیری نظامیان از سیره و سلوک فرماندهان شهید «دفاع مقدس»/ درسی که از «شهید زین‌الدین» گرفتم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از افراد برگزیده جشنواره مالک اشتر بر ضرورت الگوگیری نظامیان از سیره و سلوک فرماندهان شهید در دفاع مقدس تاکید کرد.
کد خبر: ۴۸۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۰ - 08November 2021

ضرورت الگوگیری نظامیان از سیره و سلوک فرماندهان شهید «دفاع مقدس»/ درسی که از «شهید زین‌الدین» گرفتمسرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان و از برگزیدگان دوازدهمین دورۀ جشنواره مالک اشتر در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به دلایل انتخاب خود در این جشنواره اظهار داشت: تلاش ما در زمینه نشر و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در استان، برگرفته از الگوی دوران دفاع مقدس است که از ظرفیت همه اقشار مردم، دستگاه‌های مختلف و نیرو‌های مسلح برای پیشبرد اهداف دفاع مقدس استفاده می‌شد.

وی افزود: امروز برای نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس از همه ظرفیت‌های جامعه از تشکل‌های مردم، دستگاه‌های اجرایی، مدارس، مساجد و مکان‌هایی که در دفاع مقدس کانون اعزام رزمندگان در جنگ بودند، استفاده می‌کنیم و سال به سال تجربه‌ها در این زمینه بیشتر می‌شود. به عنوان مثال سال گذشته که چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس بود با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف هفت هزار فعالیت و برنامه در سطح استان سمنان انجام شد. سال قبل ۱۷ کارگروه برای نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس با حضور مدیران و مسوولان استان وارد میدان شدند که فقط در هفته دفاع مقدس پنج هزار فعالیت و برنامه در سطح استان انجام گرفت و از ۲۰ برابر ظرفیت مجموعه بنیاد استفاده و فعالیت‌ها را چندین برابر کردیم.

سرهنگ سلامی با اشاره به الگوگیری از دوران دفاع مقدس، ویژگی‌های یک نیروی نظامی خوب را برشمرد و بیان کرد: الگوی ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهدا هستند، الگوی ما امیران و سرداران دوران دفاع مقدس هستند، الگوی ما سرداران صدر اسلام هستند. به جز ویژگی نظامی‌گری مثل نظم و انضباط و آمادگی باید روحیه جهادی و انقلابی در بین ما برجسته باشد. هرکس ما را دید به یاد رزمندگان دفاع مقدس و شهدا بیافتد. باید قله فعالیت‌های ما اخلاق، بصیرت و معرفت باشد و کار‌ها را با این روحیه پیش ببریم. اگر هر فرماندهی اینگونه بود خدای متعال عنایت می‌کند تا سخنش تاثیرگذار شود.

وی به حضورش در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: قریب به سه سال در دفاع مقدس بودم که البته آن زمان در مدرسه درس می‌خواندم. ابتدا از لشکر علی بن ابی طالب (ع) وارد جبهه شدم که فرمانده ما شهید زین‌الدین بود که یاد و نامش گرامی باد. بعد در یگان‌های مختلف بودیم تا سال‌های انتهایی دفاع مقدس که یگان استانی تیپ ۱۲ قائم (عج) تشکیل شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان شهید زین‌الدین را الگوی یک فرمانده تمام‌عیار دانست و گفت: اولین خاطرات جبهه من با شهید زین‌الدین رقم خورد. دانش آموز و محصل بودم که رفتم جبهه، یک روز اعلام کردند قرار است شهید زین الدین صحبتی کند، دیدم بسیجی کنار دست من بلند شد و به پشت میکروفن رفت، قبل از این فکر می‌کردم فرمانده فردی درشت هیکل و با هیبت است، این‌ها برای ما الگو هستند، حقیقتا هر زمانی شهید زین‌الدین صحبت می‌کرد رزمنده‌ها او را سر دست می‌گرفتند و بسیار دوستش داشتند.

وی در پایان بیان کرد: ما خود را سرباز کوچک انقلاب اسلامی می‌دانیم؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند به دفاع مقدس بدهکاریم، ما هم که رزمنده بودیم نسبت به همسنگران شهیدمان احساس دین می‌کنیم، هر کاری می‌کنیم، کم کار انجام داده‌ایم و ان‌شاءالله خدا توفیق دهد در مسیر مجاهدتی که امروز دنبال می‌کنیم یاد شهیدان را زنده نگه‌داریم.

دوازدهمین جشنواره مالک اشتر روز سه‌شنبه چهارم آبان با حضور سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و مقامات عالی‌رتبه نظامی به‌منظور تقدیر از فرماندهان، مسئولان سازمان‌ها نیروها و یگان‌های نیروهای مسلح در سالن ۵ آذر ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد.

در این جشنواره از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به عنوان مدیر نمونه ستاد کل نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۹ معرفی و از خدمات و تلاش‌های ایشان تجلیل به عمل آمد. 

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار