خطیب مسجد الاقصی: اسرائیل به ۵۰۰ آرامستان فلسطینیان تعرض کرده است

خطیب مسجد الاقصی گفت هدف رژیم صهیونیستی از تعرض به ۵۰۰ آرامستان در سرزمین‌‍‌های فلسطینی، نابود کردن هویت و میراث تاریخی مسلمانان است که سند ضد اشغالگری محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۸۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱ - 06November 2021

خطیب مسجد الاقصی:اسرائیل به ۵۰۰ آرامستان فلسطینیان تعرض کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی گفت رژیم اشغالگر در چارچوب نابودی هویت و میراث تاریخی مسلمانان تاکنون به ۵۰۰ قبرستان متعلق به فلسطینی‌ها تعرض کرده است که تازه‌ترین آن آرامستان الیوسفیه قدس است.

به گزارش القدس العربی، شیخ صبری این سخنان را در سمینار کنگره مردمی فلسطینی‌های خارج با عنوان «تخریب آرامستان‌ها و نبش قبور آن سیاست اسرائیل برای یهودی سازی و جعل تاریخ در زیر و روی زمین» بیان داشت.

خطیب مسجد الاقصی گفت: رژیم اشغالگر در حال حاضر قبرستان یوسفیه در همجواری مسجد الاقصی را مورد حمله قرار داده تا آنجا را به یک بوستان توراتی تبدیل کنند، آثار مسلمانان را محو کنند و استخوان‌های مردگان را پراکنده کنند.

شیخ صبری تاکید کرد: قبرستان‌ها وجود ما را در طول تاریخ ثابت می‌کند و سندی علیه اشغالگری اسرائیل است. آنچه اشغالگران انجام می‌دهند، حمله آشکار به قبرستان‌های مسلمانان است، زیرا در آن بقایای پیکر اصحاب، علما، رهبران و مقامات در طول تاریخ وجود دارد.

او افزود: همچنان مسلمانان در این قبرستان‌ها دفن می‌شوند، اما اشغالگران در تلاش هستند تا ویژگی‌های آن‌ها را از بین ببرند.

خطیب مسجد الاقصی تاکید کرد: اگر یک مسلمان به یک قبر یهودی تعرض می‌کرد، دنیا قیام می‌کرد و ساکت نمی‌نشست، اما یهودیان به هتک حرمت قبرستان‌های ما اقدام می‌کنند.

شیخ صبری گفت: قلوب دو میلیارد مسلمان برای شهر بیت المقدس می‌تپد شهری که در برگیرنده مقدسات و در راس آن مسجد الاقصی و قبرستان‌های تاریخی است.

رسانه‌های خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی در تلاش است تا آرامستان مسلمانان در شرق مسجد الاقصی را برچیند.

در ادامه این گزارش آمده است که خاکبرداری‌های رژیم صهیونیستی در بخش شمالی آرامستان یوسفیه باعث شده که قبور تعدادی از شهدای فلسطینی تخریب شود و این مسئله خشم مردم شهر قدس را برانگیخته است.

هدف از تخریب قبور ساخت فضای سبز توراتی و سکو‌های پلکانی مشرف بر کوهپایه «جبل الزیتون» (شرق قدس) است.

نظامیان صهیونیست به فلسطینیان تنها چند دقیقه فرصت داده است تا آرامستان الیوسفیه را ترک کنند و خاکبرداری‌ها آغاز شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها