نماینده مردم در مجلس:

سفرا نقش پررنگی در ارتقاء همکاری‌های مشترک با همسایگان دارند

رحیمی جهان‌آبادی گفت: برگزاری اجلاس سفرای ایران در کشور‌های همسایه بیانگر نقش پررنگ این افراد در ارتقاء همکاری‌های مشترک است.
کد خبر: ۴۸۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹ - 03November 2021

سفرا نقش پررنگی در ارتقاء همکاری‌های مشترک با همسایگان دارند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلیل رحیمی جهان‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت برگزاری اجلاس سفرای ایران در کشور‌های همسایه از سوی وزارت امور خارجه، اظهار داشت: گسترش روابط با همسایگان و اولویت دادن به کشور‌های آسیایی یکی از موضوعات مهم در دستور کار وزارت خارجه دولت سیزدهم است.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: وجود همسایگان متعدد می‌تواند فرصت خوبی برای واردات و صادرات در زمان اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا بشمار رود.

وی با اشاره به اینکه اشتراکات دینی، فرهنگی، اجتماعی و ... زیادی در میان مردم مناطق مرزی با همسایگان وجود دارد که این امر نیز فرصت و ظرفیت خوبی برای ارتقاء همکاری‌های مشترک با همسایگان است، ادامه داد: بنابراین باید اذعان کرد احیای روابط و ظرفیت‌های مذکور در گرو ایجاد هماهنگی میان سفراء و همچنین افزایش اختیارات استانداران در این مناطق است.  

 نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک می‌توان گفت افزایش تعامل با کشور‌های همسایه تکه گمشده در پازل سیاست خارجی کشورمان در منطقه است که در این راستا قوه مقننه و دیگر دستگاه‌ها باید تلاش کنند این حوزه تقویت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال روابط کشورمان با ترکمنستان و ... می‌تواند افزایش یابد، اما بنا به دلایلی نیاز به بهبود بخشیدن دارد که نقش سفرا در این امر پررنگ است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار