جهانگیری:

میزان بدهی دولت به قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیاء(ص) زیاد است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بدهی‌های دولت به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: میزان بدهی دولت به این قرارگاه زیاد است.
کد خبر: ۴۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ - 22June 2015

میزان بدهی دولت به قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیاء(ص) زیاد است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه آبیک - چرمشهر با بیان اینکه احداث این آزادراه بهصورت 70 درصد آورده توسط قرارگاه و 30 درصد توسط دولت است، اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) به دلیل برخورداری از ماشینآلات بسیار، میتواند در کارهای سازندگی به دولت کمک کند.

وی در ادامه گفت: همانطور که قرارگاه سازندگی خاتم معتقد است در اجرای پروژهها رقیب بخش خصوصی نخواهد شد، ما نیز اعتقاد داریم که قرارگاه در پروژههایی که بخش خصوصی میتواند انجام دهد، وارد نمیشود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بدهیهای دولت به قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) گفت: میزان بدهی دولت به این قرارگاه زیاد است.

جهانگیری تصریح کرد: سیستم دولتی، بروکراسی اداری زیادی دارد، به نحوی که 1600 امضا توسط دستگاههای مختلف برای دادن مجوز در پروژههای گوناگون وجود دارد؛ به همین خاطر از وزارت دارایی خواستیم با بررسی این موضوع نسبت به کاهش امضای دستگاههای اداری اقدام کند، و چنانچه دستگاههای دولتی نسبت به این موضوع بی توجهی کنند، دولت خود نسبت به لغو تعداد امضاها اقدام خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه 10 کریدور ارتباطی کشور تعیین شده است؛ که اجرای آنها نیاز به سرمایهگذاریهای زیادی دارد، بیان کرد: بیش از 200 میلیارد دلار طرح مشخص در دفتر من آماده است، که در صورت تأمین اعتبار، این پروژهها فعالیت اجرایی خود را آغاز میکنند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم گفت: همکاری خوبی با قرارگاه خاتم داریم؛ البته در بحث پرداختها تأخیراتی داریم، ولی مهم این است که با یکدیگر میتوانیم پروژههای سازندگی را پیش ببریم.

همچنین حسین هاشمی استاندار تهران نیز با اشاره به پروژه آزادراه آبیک - چرمشهر بیان کرد: امیدواریم این پروژه سریعتر اجرا شود، و فاز اول آن تا شهریور 95 به بهرهبرداری برسد؛ دولت نیز در این زمینه هر کمکی بتواند انجام میدهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها