شهید «خلیل کوچکی هریکنده»؛

برای تداوم راه شهیدان حضور خود را در صحنه حفظ کنید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «خلیل کوچکی هریکنده» آمده است: برای تداوم راه شهیدان و برقرار ماندن حکومت جمهوری اسلامی حضور خود را در صحنه حفظ کنید و بدانید که بی توجهی و بی‌طرفی، خیانتی بزرگ نسبت به خون شهدا است.
کد خبر: ۴۸۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸ - 01November 2021

برای تداوم راه شهیدان حضور خود را در صحنه حفظ کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد. همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«خلیل کوچکی هریکنده» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «بابل» است که در ادامه زندگی‌نامه و فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

«خلیل کوچکی هریکنده» فرزند «گداعلی» ۲۵ اسفند ۱۳۴۵ در بابل به دنیا آمد و در تاریخ دهم آبان ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی موسیان به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

این را می‌دانم که انسان موجودی است که از طرف خدا آمده و به سوی او نیز می‌رود، مانند مسافری که هنگام مسافرت برای استراحت در زیر درختی نشسته و سپس حرکت می‌کند، ما نیز در این دنیا مانند مسافری هستیم که باید از دنیا برویم. حال که رفتنی هستیم و در رفتن ما شکی نیست، چه بهتر اینکه در راه معبود خود برویم و راه شهادت را که راه سعادت است، انتخاب کنیم و بتوانیم با ریخته شدن خونمان درخت تنومند اسلام را آبیاری کنیم.

برادر و خواهر! اکنون که شما زنده هستید، وظیفه‌ای بس مهم و بزرگ در پیش دارید و آن رساندن پیام خون شهداء است. کوچکترین غفلت سبب می‌شود که خون هزاران شهید پایمال شود، برای تداوم راه شهیدان و برقرار ماندن حکومت جمهوری اسلامی حضور خود را در صحنه حفظ کنید و بدانید که بی توجهی و بی‌طرفی، خیانتی بزرگ نسبت به خون شهدا است.

سفارشی به برادران محصل و تحصیل کرده دارم، این است که: برادران! امروز مملکت ما محتاج افرادی است که انسان ساز باشند. آن چنان باید کوشا باشید تا بتوانید پیام خون شهدا را به چهان و چهانیان برسانید و به جهانیان بفهمانید که ملتی را که به خاطر اینکه طرفدار حق و حقیقت است زیر رگبار گلوله‌ها تکه تکه می‌کنند.

باید سختی‌ها و رنج‌ها را تحمل کنید تا حاصل سختی‌های شهدا پا برجا بماند. شما برادران می‌دانید که امروز فقط با خواندن چند کتاب درسی گره مشکلی را نمی‌توان گشود بلکه، باید مطالعۀ خود را گسترش داد تا بتوان تبلیغ بیشتری کرد؛ ان شاءالله همۀ برادران این تلاش را انجام و همچنین آن را ادامه داده و سطح تبلیغات و فرهنگ اصیل اسلامی را بالاتر خواهند برد.

سفارشی دیگری که به شما پدر و مادر عزیزم دارم این است که برادرانم را برای رفتن به مجالس اسلامی و ادامه دادن راه شهدا تشویق کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار