مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان خبر داد؛

برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری به مناسبت حماسه کوی ذوالفقاری

«صریحی» از برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری به مناسبت گرامیداشت حماسه ذوالفقاری خبر داد و گفت: این همایش با حضور ورزشکاران علاقه‌مند به رشته دوچرخه‌سواری از میدان شهید دریاقلی تا ناحیه مقاومت بسیج آبادان به مسافت حدود چهار کیلومتر برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ - 31October 2021

برگزاری همایش دوچرخه سواری به مناسبت حماسه کوی ذوالفقاری در آبادان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سرهنگ پاسدار «رضا صریحی» مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان امروز از برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری به مناسبت گرامیداشت سالروز حماسه ذوالفقاری با حضور ۱۰۰ ورزشکار آبادانی خبر داد.

وی حماسه کوی ذوالفقاری را گرامی‌داشت شهید «دریاقلی سورانی» و دیگر شهدای شهر مقاوم دانست و اظهار داشت: این همایش با حضور ورزشکاران علاقه‌مند به رشته دوچرخه سواری از میدان شهید دریاقلی تا ناحیه مقاومت بسیج آبادان به مسافت حدود چهار کیلومتر برگزار شد.

صریحی ضمن تقدیر از اداره ورزش و جوانان آبادان و ناحیه مقاومت بسیج آبادان بابت برگزاری این رخداد ورزشی افزود: این همایش با هدف ایجاد نشاط و شادابی در جوانان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با گرامیداشت سالروز حماسه ذوالفقاری برگزار شد.‌

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آبادان با اشاره به اینکه ورزشکاران نقش مهمی در ترویج فرهنگ شهادت در جامعه دارند بر شناخت راه ایثارگران و عمل به وصایای شهیدان تاکید کرد و گفت: یاد و خاطره شهیدان بخصوص مدافعان آبادان همواره باید به شکل های مختلف زنده بماند. 

نهم آبان، مصادف با سالروز حماسه ذوالفقاری آبادان است. شهید «دریاقلی سورانی» نهم آبان سال ۱۳۵۹ در حالی که در منطقه ذوالفقاری آبادان متوجه تحرک شبانه سربازان عراقی و عبور آنها از رودخانه بهمنشیر، برای حمله غافلگیر کننده و اشغال این شهر شد خود را با دوچرخه به آبادان رساند و مردم و مدافعان شهر را از ماجرای نفوذ و توطئه دشمن آگاه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها