یکی از فرماندهان توپخانه سپاه:

شهدا هدایتگران جامعه به‌سوی خوبی‌ها هستند

سردار «چهارباغی» گفت: شهدای والامقام چراغ راه هستند و جامعه را به خیر و صلاح هدایت می‌کنند؛ بر همین اساس ما باید با عمل به تکلیف در مسیری که شهدا ترسیم کردند گام برداریم و از ارزش‌های اسلامی و انقلابی صیانت کنیم.
کد خبر: ۴۸۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳ - 29October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «محمود چهارباغی» از فرماندهان توپخانه سپاه پاسداران امروز در مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت سردار «غلامرضا سمائی» که با حضور اقشار مختلف مردم امروز در مصلی نماز جمعه شهرستان فیض‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: شهید سمائی از قهرمانان ملی و فردی توانمند و متخصص بود که علاوه بر نقش‌آفرینی در دفاع مقدس با حضور خود در جبهه مقاومت در سوریه به دفاع از حرم پرداخت و در این راه به شهادت رسید. امنیت امروز منطقه و جایگاه ایران اسلامی در خاورمیانه مرهون مجاهدات و خون پاک شهیدان به‌خصوص شهدای مدافع حرم است.

وی افزود: شهید سمائی از ابتدای جنگ در صحنه حضور داشت و از هیچ مجاهدتی دریغ نکرد. این سردار عزیز در خط مقدم مبارزه با پرچمداران اسلام آمریکایی نیز از پای ننشست و در نهایت در «تل بازو» در جنوب حلب به شهادت رسید. دشمن با تصرف آن منطقه می‌توانست بر حلب مسلط شود، اما شهدای ما با رشادت این موضع راهبردی را حفظ کردند.

همرزم شهید سمائی با قدردانی از ستاد مردمی که اقدام به برگزاری یادواره این قهرمان جبهه مقاومت کرده است، گفت: راه و مسیری که شهدای والامقام ترسیم کردند، چراغ راه ماست و باید با عمل به تکلیف این چراغ را پرفروغ نگهداریم و از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی که شهدا برای صیانت از آن جان خود را فدا کردند پاسداری کنیم.

شهدا اولیاالله هستند

امام جمعه شهرستان مه‌ولات هم در این مراسم گفت: اولیای خدا خود را برای یک هدف متعالی آماده کرده و سختی‌ها را به جان می‌خرند تا رضای معبود را به دست آورند و تا رسیدن به وصال حق آرام و قرار ندارند.

حجت‌الاسلام حسین اسلامی ابراز داشت: هنر شهیدان این است که از هر چیزی که داشتند در راه خدا گذشتند و این عظمت کار شهید را نشان می‌دهد، چون شهدا اولیاالله هستند و راهی را که دیگران در سالیان متمادی برای قرب الهی طی می‌کنند، یک شبه می‌پیمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش شهید سمائی را فخر مه‌ولات و منطقه برشمرد و افزود: این شهید عظیم الشان بعد از یک عمر مجاهدت و در دوران بازنشستگی، با اصرار خود به میدان جنگ و شهادت پا گذاشت، در حالی که می‌توانست به دنبال زندگی آرام خود برود و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، وی شهید ویژه‌ای است چرا که در سنین بالا دل از دنیا کند و پا در میدان جهاد گذاشتند و به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار