آیت‌الله علم‌الهدی:

فتنه دشمن با هوشیاری مردم و حضور مسئولان شکست خورد

امام جمعه مشهد گفت: هوشیاری و اعتماد مردم به نظام و حضور مسئولان در عرصه‌ها و موقعیت‌های بحران‌آفرین باعث خنثی‌سازی توطئه دشمنان می‌شود.
کد خبر: ۴۸۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰ - 29October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در نماز جمعه امروز مشهد که در حرم امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به دشمنیِ غرب با انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قبلأ در لاف‌های بی‌محتوای خودشان می‌گفتند «گزینه نظامی روی میز است»، شعار می‌دادند گزینه نظامی روی میز است اما مدتی است همین شعار را هم نمی‌دهند چون می‌دانند قدرت نظامی ندارند و می‌دانند با صلابت یک ملت غیور و یک امت دلاور از جان گذشته مقابل هستند.

وی با بیان این‌که انقلاب و نظام بعد از ۴۲ سال با جان مردم ما آمیخته شده و به هیچ وجه قابل تفکیک بین جان مردم و این انقلاب و نظام نیست، ادامه داد: در هفته‌های اخیر، نظام صهیونیستی یک لاف گذافی را اعلام کرد که قصد حمله به مراکز هسته‌ای ایران را دارد، چند وقت پیش هم چنین ادعای کرده بود و حتی تاریخ آن را نیز تعیین کرده بود ولی به همان نقل تاریخ باقی ماند و جرئت اقدام نداشت، الان هم که این حرف را زد همه مسخره کردند و گفتند آن وقت که زمان تعیین کردی، غلطی انجام ندادی؛ این معلوم است اگر نظام صهیونیستی بخواهد دست به چنین حرکتی بزند، نابودی خودش که چند سال دیگر هست را تسریع کرده و همین الان حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: اینطور نیست که نظام مقتدری مثل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بایستد نگاه کند که آمریکا و اسرائیل حمله کند و ایران هم هیچ عکس‌العملی نشان ندهد، وجب به وجب اسرائیل زیر موشک‌ها قرار می‌گیرد و دیگر مفهومی در دنیا به اسم کشور اسرائیل باقی نخواهد ماند.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که دشمنان ما با ۲ ابزار «توطئه و فتنه» و «تحریم» به جنگ ما آمده‌اند که غیر از این دو ابزار، چیزی برای آنان باقی نمانده است، تصریح کرد: در موقعیت‌های بسیار حساس، دشمن درصدد توطئه است برای این که یک بحران اجتماعی در کشور به وجود بیاورد و در این بحران اجتماعی، اهداف سوء خودش را انجام دهد.

علم‌الهدی بیان داشت: دو چیز در برابر توطئه دشمن وجود دارد، اول هوشیاری و اعتماد مردم به نظام که مردم هم به این نظام و هم به مسئولان نظام معتقد بوده و اعتماد دارند، این اصل توطئه دشمن را از بین می‌برد و نکته دوم که از اولی نیز مهم‌تر است، حضور مسئولان در عرصه‌ها و موقعیت‌های بحران‌آفرینی توطئه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به اختلال به وجود آمده در سوخت‌رسانی در سطح کشور اشاره و خاطر نشان کرد: جریانی که در چند روز گذشته در کشور اتفاق افتاد، یک آموزه بسیار قابل توجه برای مسئولان و مردم ما در حوادث آینده بود که دشمن دست به اجرای یک توطئه زد، با تجاوز سایبری به سامانه هوشمند توزیع بنزین، توزیع بنزین را دچار مشکل کرد تا شورشی در مردم به وجود بیاید، این قضیه ادامه پیدا کند، پمپ‌های بنزین تحت فشار قرار بگیرد و به بحران اجتماعی مبدل شود اما خوشبختانه هوشیاری مسئولان در همان لحظه‌ای که این مسئله شروع شد و مردم مقداری دچار مشکل شدند، مانع این اتفاق شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرکت نکردن رئیس جمهور در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه و سرکشی از وزارت نفت و پمپ‌بنزین‌های سطح شهر به منظور نظارت بر حل مشکل مردم، تصریح کرد: مشکلی که فکر می‌کردند حداقل یک هفته طول می‌کشد تا برطرف بشود، و بحران همچون بحران سال ۹۸ ایجاد می‌کند، با هوشیاری رئیس جمهور و مسئولان که به میدان آمدند، از روز سه شنبه و چهارشنبه تا الان مشکل بیش از سه هزار پمپ بنزین در کشور حل شد و راه افتاد.

وی تصریح کرد: در اتفاقات اخیر دو مسئله انجام گرفت، یک این‌که از بحران جلوگیری شد و دوم، یک اعلامیه از طرف دولت صادر شد که این دولت پای نیاز مردم، پای مسائل داخلی کشور و پای احتیاج مردم محکم‌تر از مسائل خارجی و بین‌المللی ایستاده است، اجلاس به آن مهمی ترک شد و رئیس جمهور رفت پمپ بنزین که مشکل مردم حل شود؛ این ابزار اول دشمن که خوشبختانه با اعتماد مردم و هوشیاری مسؤولان از بین می‌رود و خاک و خاکستر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به ابزار تحریم دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: تحریم که مربوط به امسال و پارسال و این دولت و آن دولت نیست، از روزی که جوانان غیور انقلابی ما به تعبیر امام بزرگوار «انقلاب دوم» به وجود آوردند و جاسوس‌خانه آمریکا را تصرف کردند، تحریم در این کشور بیش از ۴۰ سال است ادامه دارد.

امام جمعه مشهد، خنثی‌سازی تحریم را در تکیه بر داشته‌ها و توانایی‌های داخلی تا دستیابی به نقطه بی‌اثر شدن تحریم در جامعه دانست و گفت: تا اندازه‌ای مقدمات آن هم انجام شده و دولت در ارتباطات دیپلماسی و سیاسی نیز در جهت لغو تحریم‌ها اقدام کرده است.

وی متذکر شد: امروز روزی است که طرف غربی چه آمریکایی‌ها و چه اروپایی‌ها به مذاکره هسته‌ای با ما محتاج و نیازمند هستند، راهی جز مذاکره ندارند، باید مذاکره کنند و باید با مذاکره مشکل دلهره جهانی خود را حل کنند، امروز قدرت ایران به مرزی رسیده است که اگر بنا شد در نقطه‌ای از جریان‌های زندگی‌اش وارد عرصه دفاعی شود، هیچ قدرتی روی کره زمین پاسخگوی ایران نیست.

علم‌الهدی تصریح کرد: امروز ایران منحصر به یک نقشه شطرنجی در این قسمت جهان نیست. ایران امروز بر منطقه کاملأ مسلط است و با اقدام دفاعی ایران، منطقه تکان می‌خورد لذا کسی پاسخگو نیست؛ در این مورد دشمن یعنی طرف غربی اعم از اروپا و آمریکا که ما نیز با این حرکات اروپایی‌ها، آنان را در بلوک دشمن حساب می‌کنیم، چاره‌ای جز مذاکره با جمهوری اسلامی ندارند.

وی یادآور شد: خوشبختانه برای این مسئله نیز یک فرد خبیر و آگاهی که بیش از ۱۰ سال است در جریان مذاکرات ۱+۵ از ابتدا حضور داشته، برجام را تحلیل و زیر و رو کرده و بر همه چیز مسلط است، برای مذاکره انتخاب شده که جز به لغو تحریم‌ها، آرام نمی‌گیرد و پای مذاکره نمی‌آید؛ دشمن می‌خواهد از ما امتیاز بگیرد؟ این‌جا جایی است که باید به ما امتیاز بدهد که حصول آن نیز معلول دو عامل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عامل اول عنایت خدا است، مردمی آمدند در پای ستون این نظام ایستادند و پروردگار این مردم را مشمول عنایت و لطف ربوبی خود قرار داد و دوم، خود مردم، اعتماد مردم، غیرت و دلاوری مردم، بصیرت و هوشمندی شما مردم و شما عزیزان انقلابی است که عامل این عزت و اقتدار برای نظام هست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار