نماینده ولی فقیه در گیلان:

همه مدیران و مسئولان برای کمک به استاندار جدید تلاش کنند

آیت‌الله «فلاحتی» با توصیه به استاندار گیلان و شهردار رشت مبنی براینکه به فکر ساماندهی مشکلات مردم باشید، گفت: همه مدیران و مسئولان باید برای کمک به استاندار جدید تلاش کنند. دیگر جای تخریب نیست، البته نقد جای خود را دارد.
کد خبر: ۴۸۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶ - 29October 2021

همه مدیران و مسئولان برای کمک به استاندار جدید تلاش کنند

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار داشت: شنبه هفته آینده مصادف با ۲۳ ربیع الاول سال ۲۰۳ هجری قمری است که شهر قم به وجود نورانی حضرت معصومه «س» نورانی شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به سالروز ۱۳ آبان مصادف با پنجشنبه هفته آینده، تصریح کرد: تبعید امام (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، شهادت دانش آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ که به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، از رخداد‌های ۱۳ آبان است.

وی با بیان اینکه هر قدر زمان پیش می‌رود نورانیت جمله امام (ره) مبنی براینکه «تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انقلاب دوم بود» را بیشتر درک می‌کنیم، افزود: تسخیر لانه جاسوسی پاسخی به جنایت کودتای سال ۱۳۳۲ بود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با سران کنفرانس اسلامی خاطرنشان کرد: اسلام دین جامعی است و قدرت اداره جوامع بشری را دارد؛ در این راستا مقام معظم رهبری همه را پیرامون جامعیت دنیای اسلام توصیه فرمودند.

وی با بیان اینکه وحدت امت اسلامی یک اصل راهبردی و فریضه قطعی قرآنی است، تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد و محور مقاومت در دنیا به ویژه غرب آسیا شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به مذاکرات معنادار ایران با ۱+۴ در بروکسل افزود: ایران در این مذاکرات می‌خواهد بگوید روش‌های گذشته خلاف سیره نظام اسلامی بود.

وی با بیان اینکه «اقدام در مقابل اقدام» تغییر سیاست جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات برجام است، متذکر شد: به مذاکره کنندگان ایرانی توصیه می‌کنیم انفعال پذیر نباشند، توپ را به میدان طرف مقابل بیندازند، میان اروپایی‌ها و آمریکا انشقاق ایجاد کنند؛ ضمن اینکه خواسته‌هایی که دیگران از ایران دارند، از رژیم صهیونیستی نیز داشته باشند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به واردات چای خارجی به استان گیلان به ویژه شهرستان «لاهیجان» تاکید کرد: ورود چای خارجی به گیلان شبه خیانت است و از تعزیرات حکومتی می‌خواهیم این موضوع را با جدیت بررسی کند؛ زیرا بعید نیست کسانی بخواهند به صنعت چای ما ضربه بزنند.

وی با توجه به مشکل ایجاد شده در عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت، اظهار داشت: از ملت ایران به ویژه مردم گیلان که از خود صبوری نشان دادند قدردانی می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به تودیع و معارفه استاندار گیلان در روز گذشته اشاره کرد و افزود: از تلاش‌های استاندار قبلی قدردانی می‌کنیم؛ استاندار جدیدگیلان با توجه به سوابق مدیریتی و تجربه‌ای که دارد، نشان می‌دهد از توانمندی‌های لازم برای اداره استان برخوردار است.

وی با توصیه به استاندار گیلان و شهردار رشت مبنی براینکه به فکر ساماندهی مشکلات مردم باشید، خاطرنشان کرد: همه مدیران و مسئولان باید برای کمک به استاندار جدید تلاش کنند؛ دیگر جای تخریب نیست، البته نقد جای خود را دارد.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه استاندار و شهردار رشت فسادستیزی را سرلوحه کار خود قرار دهند، متذکر شد: مبارزه با فساد مطالبه مردم و خواسته رئیس جمهور است و باید سرلوحه برنامه تمام دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی خواستار پیگیری حقوق معوقه کارگران توسط استاندار گیلان و شهردار رشت شد و تاکید کرد: حقوق کارگران برخی شرکت‌ها دو تا سه ماه عقب افتاده و این موضوع نیازمند بررسی و پیگیری است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تلاش کنید کارخانه‌ای در گیلان تعطیل نشود، تصریح کرد: مسئولان قانون را معیار فعالیت‌های خود قرار دهند و براین اساس برنامه‌ها را اجرا کنند.

وی پیرامون حقوق امام معصوم (ع) بر انسان‌ها در راستای سبک زندگی اسلامی، تاکید کرد: روایاتی داریم که به تبعیت از حجت خدا توصیه شده، زیرا اطاعت از اهل بیت (ع) منطبق بر عقل و به نفع دنیا و آخرت انسان است.

آیت الله فلاحتی تربیت اهل بیت (ع) را بهترین شیوه تربیتی دانست و افزود: اگر جامعه نیازمند انسان‌های صالح در عرصه مدیریتی باشد، کسانی که در مکتب اهل بیت (ع) تربیت شدند می‌توانند مدیریت جامعه را به عهده گیرند.

وی شیوه تربیتی اهل بیت (ع) را انسان ساز خواند و خاطرنشان کرد: انسان کامل خروجی مکتب اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها