حشد شعبی عملیات داعش برای نفوذ به شمال دیالی را ناکام گذاشت

منابع عراقی گزارش دادند که حشد شعبی شب گذشته تلاش داعش برای نفوذ به شمال شرق استان دیالی را خنثی کرد.
کد خبر: ۴۸۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ - 28October 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع حشد شعبی امروز (پنجشنبه) از خنثی کردن تلاش‌های عناصر گروه تروریستی داعش برای نفوذ به شمال شرق استان دیالی خبر دادند.

«محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی در گفت‌وگو با وبسایت المعلومه اعلام کرد که نیروهای حشد شعبی شب گذشته یک عملیات نفوذی داعش به منطقه شمال شرقی استان دیالی را خنثی کردند.

وی افزود، وضعیت این منطقه بعد از اجرای عملیات پاکسازی کاملاً آرام است و همه تیپ های حشد شعبی برای دفع هرگونه خطر تروریستی که مناطق آزادشده را هدف قرار می‌دهد بسیج شده‌اند.

یک منبع دولتی در استان دیالی نیز صبح امروز صبح امروز اعلام کرد که یک هیئت بلند پایه دولتی برای بررسی شش پرونده مهم بعد از جنایت اخیر داعش در منطقه «المقدادیه» وارد مرکز این استان شد.

طی 2 روز گذشته منابع امنیتی عراقی از کشته شدن دست کم 11 نفر و مجروح شدن 15 نفر از اهالی دیالی در حمله داعش خبر دادند.

این منابع گفتند روستای «الرشاد» در شهر «المقدادیه» در شمال شرق دیالی هدف حمله گروه تروریستی داعش قرار گرفت.

منابع مذکور اشاره کردند که پس از حضور نیروهای امنیتی در منطقه، عناصر داعش پا به فرار گذاشتند.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که دو نفر از عاملان این حمله دستگیر شدند.

حشد شعبی نیز با صدور بیانیه ای بر آمادگی خود برای حضور در منطقه‌ای که شاهد مشکل امنیتی است، تاکید و اعلام کرد که همه توان نظامی و امنیتی حشد شعبی تحت امر فرماندهی عملیات مشترک برای مقابله با هر مشکل امنیتی و حمایت از نیروهای مسلح است.

در این بیانیه آمده است، در عین حال که فرماندهی عملیات حشد شعبی آنچه در شبکه‌های اجتماعی عنوان شده مبنی بر اینکه روستای الرشاد در المقدادیه که جنایت در آن رخ داده است، در حوزه مسئولیت نیروهای حشد شعبی است را رد می‌کند، با این وجود پس از این حادثه نیروهای کمکی از سوی فرمانده عملیات حشد شعبی دیالی به محل جنایت اعزام شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار