فرمانده سپاه عاشورا:

حمایت از تولیدات دانش بنیان از رویکردهای اصلی سپاه پاسداران است

سردار «خرّم» گفت: یکی از رویکردهای اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توجه و حمایت از تولیدات دانش بنیان‌ است.
کد خبر: ۴۸۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴ - 04October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عابدین خرّم» فرمانده سپاه عاشورا در جمع فعالان مرکز رشد و نوآوری شهید فخری‌زاده تبریز با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی حمایت از تولیدات دانش بنیان مهم‌ترین گام در جهت توسعه اقتصادی کشور است، اظهار داشت: باید توجه داشت که جهادگران علم و فناوری حلقه تبدیل علم به ثروت را تکمیل می‌کنند. یکی از مهم‌ترین موضوعات برای بهبود شاخص‌های رشد و توسعه اقتصادی کشور توسعه و پیشرفت در حوزه علم، فناوری و صنعت است که در این راستا سپاه و بسیج با برخورداری از امکانات و نیروی انسانی زبده و فرهیجته می‌تواند نقش مهمی ایفا کند. به همین دلیل یکی از رویکردهای اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توجه و حمایت از تولیدات دانش بنیان‌ها به عنوان یک کار فوق العاده است.

سردار خرّم، مردمی کردن علم و فناوری را رمز موفقیت حوزه‌های اقتصادی کشور خواند و اضافه کرد: طی هشت سال دفاع مقدس وقتی مردم وارد دفاع شدند، خودشان اقتصاد جنگ را نیز تأمین کردند و در شرایط فعلی نیز اگر علم و فناوری در اختیار مردم باشد به راحتی می‌توانند چالش‌های علمی و اقتصادی را برطرف کنند، هر چند نباید از ظر دور داشت که در مسائل علم و فناوری مشکلات زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای جبران عقب ماندگی‌ها باید از راه‌های میانبر استفاده کنیم، ادامه داد: یکی از این راهکارها پویایی و تحرک شاخص‌های اقتصادی، تامین امنیت غذایی و دانش محور کردن کالاهای خدماتی است و همه این موارد با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان ها امکان پذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار