شهید «سلیمانی» در وصف شهید «تجلایی»: «علی» استاد من در همه چیز بود

سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» در دست نوشته‌ای در وصف شهید «علی تجلایی» آورده است: «علی عزیز که استادم نه در آموزش بلکه در همه چیز بود و به خوبی حق این نام مبارک و زیبای علی را به جا آورد و تجلی، تجلی چنین نام نامی شد.»
کد خبر: ۴۸۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۸ - 07October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، «علی تجلایی» متولد پنجم مرداد سال 1338 در تبریز است که سال‌ها در جبهه‌های حق علیه باطل و حماسه سوسنگرد، عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر مقدماتی، والفجر 2، والفجر 4، خیبر، بدر و ... حضور داشت و سرانجام پس از مجاهدت‌های فراوان در راه دفاع از خاک وطن، 25 اسفند سال 1363 در منطقه شرق دجله به شهادت رسید.

این شهید در زمان جنگ تحمیلی مسئولیت‌های مهمی همچون فرماندهی گردان‌های شهید مدنی، شهید قاضی، جانشینی تیپ 31 عاشورا، معاونت آموزش‌های تخصصی سپاه، جانشین قرارگاه ظفر و ... را بر عهده داشت.

شهید تجلایی اردیبهشت سال 60 آموزش تاکتیک در پادگان امام علی (ع) تهران برای فرماندهان گردان‌های سراسر کشور از جمله شهید «حاج قاسم سلیمانی» را برعهده داشت؛ از این رو شهید سلیمانی که شناخت کاملی از شهید تجلایی داشت، 17 مرداد سال 1397 در دست نوشته‌ای شخصیت والای این شهید را ستوده است.

متن این دست نوشته سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» به این شرح است:

«این دست نوشته‌های زیبا و عبرت آمیز [کتاب شهادت شکار] را خواندم. تمام تجلی عمق قلبی شهید تجلایی بود. دینداری عمیق، بی‌تاب شهادت، شجاعت در عمل، فهم در تدبیر، ذکاوت در اداره، بیزاری از دنیا و همه توجه به خدا و قیامت، همه آن‌ها را در حیات حضوری و شهودی او ما شاهد بودیم و نورانیت فوق العاده تجلی خورشید درونی او بود.

خود همین نوشته‌ها بدون دستکاری، پیام زیبا و ارزشمندی برای هر طالب راهی به سوی خدا است. اگر کسی بتواند همان چند صفحه کوتاه او را در بحث سوسنگرد، آن حماسه ارزشمند به هنر و نوشته تبدیل کند، زیباترین جلوه بشری و غیرت و همت یک انسان را می‌تواند به نمایش بگذارد.

درود و رحمت و رضوان خداوند سبحان برآن عاشق ده‌ها بار به شهادت رسیده‌اش علی عزیز که استادم نه در آموزش بلکه در همه چیز بود و به خوبی حق این نام مبارک و زیبای علی را به جا آورد و تجلی، تجلی چنین نام نام آوری شد.

قاسم سلیمانی

17 مرداد 1397»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها