امام جمعه فراغی در آئین گرامیداشت شهید روحانی اهل سنت؛

آزادی‌های دینی و مذهبی ما به برکت انقلاب و نظام است

آخوند محمد امین صفری گفت: نظام و انقلاب آزادی‌های دینی و مذهبی را برای ما به ارمغان آورده است پس باید دغدغه ما خدمت به قرآن، اسلام و نظام باشد.
کد خبر: ۴۸۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ - 02October 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آخوند «محمد امین صفری» در آئین گرامیداشت شهید روحانی اهل سنت «نور محمد باقی زاده» که در روستای آق یاجی پیشکمر کلاله برگزار شد، اظهار داشت: نظام و انقلاب آزادی‌های دینی و مذهبی را برای ما به ارمغان آورده است و پس باید دغدغه ما خدمت به قرآن، اسلام و نظام باشد.

وی با بیان اینکه، پیامبر گرامی اسلام به مال و اموال دنیا توجه نمی‌کرد، اظهار داشت: رسول اکرم (ص) به دنیا ارزش و بها نمی‌داد و باید از زندگی و احوال پیامبر (ص) برای زندگی و امورات خود الگو بگیرم.

امام جمعه فراغی در ادامه گفت: فرد مسلمان باید قیامت را باور داشته باشد و آن انسانی که روز قیامت و بهشت را باور داشته باشد قطعاً قلب ایمانی دارد و اگر ایمان داشته باشد قطعاً تقوا نیز حاصل خواهد شد.

آخوند صفری با بیان اینکه انسان باتقوا در هر شرایط و موقعیتی خود را فدا می‌کند، گفت: انسان مؤمن گاهی وقت خودش را صرف برنامه دینی و قرآنی و یا مال و اموال خود را در راه خدمت به نیازمندان صرف کند و یا اینکه در مواقع ضروری همچون دوران دفاع مقدس به کمک و یاری بشتابد و گاهی اوقات هم باید تجربه خود را فدا و اهدا کند.

وی تاکید کرد: انسان مؤمن مثل امام حسین (ع) در کربلا، برخی مواقع همانند دوران دفاع مقدس باید از جان و خون خود نیز بگذرد تا رستگار شود.

امام جمعه فراغی گفت: جوانان کشورمان و همچنین شهید روحانی اهل سنت «نور محمد باقی زاده» در دوران دفاع مقدس جان خود را فدا کردند تا ما امروز در آسایش باشیم و باید این موارد را با چشم بصیرت با دقت نگاه کنیم.

آخوند صفری افزود: اگر فرصت را از دست بدهیم و خود را در راه خدا فدا نکنیم و هیچ اثر مثبتی نداشته باشیم، قطعاً پشیمان خواهیم شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها