رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان «ابتکار تجهیز طب یکتا» عنوان کرد؛

تولید یخچال نگهدارنده واکسن با حمایت سپاه کربلای مازندران

«دانش‌فر» از تولید یخچال نگهدارنده واکسن در شرکت «ابتکار تجهیز طب یکتا» مازندران و با حمایت سپاه کربلا خبر داد.
کد خبر: ۴۸۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸ - 29September 2021

تولید یخچال نگهدارنده واکسن در «ابتکار تجهیز طب یکتا» مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «دانیال دانش‌فر» رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان «ابتکار تجهیز طب یکتا» با حضور در مرکز تجمیعی واکسیناسیون بسیج و سپاه کربلا در منطقه کم‌برخوردار کوی غفاری شهرستان ساری اظهار داشت: شرکت ما موفق به اختراع یخچال استاندارد نگهداری واکسن برای اولین بار در ایران و خاورمیانه شده و کشور ما را جز ۶ کشور دارنده این تکنولوژی در دنیا قرار داده است.

این مسئول افزود: ما برحسب نیازی که در شبکه بهداشت و جامعه وجود داشت برای واکسیناسیون اطفال و نیازی که اخیرا با ورود ویروس کرونا به وجود آمد، یخچال نگهداری را اختراع کردیم.

دانش‌فر بیان داشت: ظرفیت تولید ما برای نمونه‌هایی که بعد از ۴۸ ساعت قطعی برق بتوانند واکسن را در دمای ۴_ نگه دارند به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ دستگاه در سال تولید می‌شود، گفت: این دستگاه با حمایت بسیج علمی و فناوری سپاه کربلا استان مازندران و زیر نظر معاونت پژوهشی و معاونت دانشگاه علوم پزشکی مازندران ساخته شد.

رئیس هیات مدیره شرکت دانش بنیان «ابتکار تجهیز طب یکتا» بیان داشت: این محصول بعلت فناوری بالایی که داشته محصول دانش بنیان نام گرفت، گرید دانش بنیان دریافت کرده و همچنین سال ۹۹ جز فناوری برتر استان مازندران شناخته شده است.

این مسئول عنوان کرد: شرکت این پتانسیل را دارد تا در صورت حمایت بتواند تمام کشور را تجهیز به یخچال‌های استاندارد نگهداری واکسن و زنجیره سرد ایمن جدید با پتانسیل و امنیت بیشتر در کشور راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار