فرمانده سپاه ناحیه سبزوار خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات شهدای دیار سربداران

سرهنگ «موحدنیا» از راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات شهدای دیار سربداران جهت دسترسی آسان به اطلاعات، زندگی‌نامه، وصایا، خاطرات، تصاویر و اسناد شهدای غرب خراسان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ - 28September 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سرهنگ «هادی موحدنیا» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: سامانه جامع شهدای دیار سربداران برای دسترسی آسان به اطلاعات، زندگی‌نامه، وصایا، خاطرات، تصاویر و اسناد شهدای غرب خراسان راه‌اندازی و با آدرس www.basetaregan.ir در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

وی افزود: در سامانه جامع اطلاعات شهدای دیار سربداران امکانی فراهم شده که در گلزار شهدای سبزوار کنار هر تصویر شهید یک کد QR وجود دارد که شهروندان می‌توانند از طریق اسکن کد بوسیله گوشی همراه به همه اطلاعات شهدا دست یابند.

فرمانده سپاه ناحیه سبزوار با اشاره به اهمیت حفظ آثار ارزشمند دوران دفاع مقدس گفت: طی سال‌های اخیر ۱۰۰ هزار سند از شهدای سبزوار گردآوری شده که تاکنون ۳۰ هزار این اسناد گویاسازی شده و از طریق سامانه جامع اطلاعات شهدا در دسترس عموم قرار گرفته است.

موحدنیا تصریح کرد: گردآوری اسناد شهدای والامقام با هدف نشان‌ دادن نقش و جایگاه دیار سربداران در دوران دفاع مقدس صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: با بهره‌گیری از این اسناد، تدوین کتاب مرجع اطلاعات دفاع مقدس دیار سربداران در دستور کار قرار گرفته و در این کتاب به نقش سبزوار بزرگ در دفاع مقدس اشاره می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه سبزوار با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۶۰۰ شهید دیار سربداران اظهار داشت: ۱۵ کمیته اصلی برای برگزاری کنگره ملی شهدا در شهرستان سبزوار فعال شده و فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی شامل تولیدات ماندگار فرهنگی، تدوین کتاب، فیلم، سرود، ساخت آثار نمادین، تبلیغات و فضاسازی محیطی، نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها به منظور بازشناسی نقش شهیدان در ابعاد مختلف انجام شده است.

موحدنیا تصریح کرد: محل دائمی کنگره ملی یک هزار و ۶۰۰ شهید دیار سربداران در مجموعه ۹ دی سپاه قرار دارد و علاقمندان می‌توانند ضمن همکاری با کمیته‌های مختلف این کنگره، از آثار شهیدان بهره‌مند شوند.

وی افزود: هفته دفاع مقدس تجلی مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی و یکی از درخشان‌ترین ادوار تاریخ ایران اسلامی است.

موحدنیا با بیان اینکه ایمان به خدا، پیروی از ولایت و حضور مردم در صحنه از عوامل اصلی پیروزی بر ابرقدرت‌ها در دوران دفاع مقدس بود، افزود: باید ارزش‌ها و فرهنگ آن دوران بیش از گذشته در جامعه و بین نسل جوان تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار