معاون فرهنگی و آموزش بنیاد شهید استان البرز:

مجاهدت در جبهه فرهنگی روایتگری، ادامه رزم دوران دفاع مقدس است

«دانش‌کهن» مجاهدت در جبهه فرهنگی روایتگری را در ادامه رزم دوران دفاع مقدس دانست و گفت: زحمات راویان ادامه‌دهنده ایثار و مجاهدت دوران دفاع مقدس و رسالتی در همان راستا است.
کد خبر: ۴۷۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳ - 21September 2021

مجاهدت در جبهه فرهنگی روایتگری، ادامه رزم دوران دفاع مقدس استبه گزارش دفاع‌پرس از کرج، «امیرحسین دانش‌کهن» معاون فرهنگی و آموزش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز امروز در اختتامیه همایش آموزشی شهید فخری زاده و نشست هم‌اندیشی در خصوص ساماندهی فعالیت راویان پیام‌آوران ایثار با اشاره به اهمیت و ضرورت روایتگری در حوزه ایثار و شهادت اظهار داشت: جایگاه و اهمیت روایتگری دوران دفاع مقدس بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی مطرح کرد: با وجود تمام تلاشی که راویان در این زمینه انجام داده‌اند، تنها پنج درصد از حماسه، ایثار و درس‌های آن مقطع تاریخی و ارزشمند روایت ‌شده است و ناگفته‌های بسیاری در این زمینه باقی ‌مانده است که باید به نسل بعد انتقال یابد. ابزاری که امروز در دست داریم روایتگری است زیرا ما مانند غربی‌ها به تهاجم فرهنگی روی نمی‌آوریم و برای بیان دستاوردها و ارزش‌های فرهنگی از هر ابزاری استفاده نمی‌کنیم.

معاون فرهنگی و آموزش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با بیان اینکه نهادهای متولی روایت گری باید انسجام و هم‌افزایی بیشتری در حوزه ایثار و شهادت داشته باشند، مطرح کرد: بسیاری از حماسه‌های دوران دفاع مقدس ناگفته مانده است که امیدوارم با عنایت خداوند و همکاری متولیان، این امر منسجم و سازماندهی و در سایه هم‌افزایی با قدرت تأثیرگذاری بیشتری اقدام شود.

دانش‌کهن عنوان کرد: مرحله بعد از شناسایی راویان مستعد و آموزش آن‌ها، شناسایی موقعیت‌های مستعد دریافت روایت‌ها است. یکی از موقعیت‌هایی که می‌توان در آن‌ها به روایتگری پرداخت زندان‌ها و در بین زندانیان است چراکه در بین شهدا کسانی بوده‌اند که هدایت ‌شده و به سمت دفاع مقدس رفتند. با بیان حماسه‌های شهدا می‌توان موجب ایجاد تحولاتی در زندانیان شد.

وی مجاهدت در جبهه فرهنگی روایتگری را در ادامه رزم دوران دفاع مقدس دانست و بیان داشت: زحمات راویان ادامه‌دهنده ایثار و مجاهدت دوران دفاع مقدس و رسالتی در همان راستا است. سینه رزمندگان آن دوران گنجینه‌ای از حماسه‌ها و دلاوری‌هایی است که باید شناسایی و فعال شوند.

به گفته معاون فرهنگی و آموزش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، به‌طورقطع پیروزی در دوران دفاع مقدس اتفاقی نبوده و به‌موجب ازخودگذشتگی‌های بزرگی به وجود آمده است. شاهدان عینی این حماسه‌ها و سلحشوری‌ها را باید از کنج عزلت بیرون کشید و وارد عرصه روایتگری کرد.

دانش‌کهن در پایان با اشاره به لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی راویان ایثار اذعان داشت: ایجاد این بانک موجب دسترسی سریع به راویان در مناسبت‌های مختلف می‌شود. اطلاعاتی نظیر اینکه هر راوی در چه عملیاتی حضور داشته و چه ویژگی‌هایی در روایتگری دارد این امکان را به ما می‌دهد که در خور شأن مراسم‌ها راویان را معرفی و نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار