سردار باقرزاده در نشست خبری:

"175 شهید غواص و خط‌شکن" از لشکرهای کربلا، امام حسین(ع)، ثارالله و ولی‌عصر(عج) بودند

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: 175 شهید غواص از 4 یگان 25 کربلا، 41 ثارالله، 14 امام حسین(ع) و 7 ولیعصر(عج) بودند.
کد خبر: ۴۷۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ - 07June 2015

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری سردار "سیدمحمد باقرزاده" فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح پیرامون کشف پیکرهای 175 شهید غواص و خط شکن دفاع مقدس صبح امروز در معراج شهدای تهران برگزار شد.

سردار باقرزاده با اظهار تاسف از اینکه مظلومیت آشکار و پنهان خط شکنان و غواصان شهید در بازی رسانهای دشمن و دوستان ناآگاه به حاشیه رفت، گفت: البته تعدادی از رسانهها بابصیرت عمل کردند که شایسته تقدیرند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین روش متعارف کمیته را پرهیز از بیان برخی جزئیات و صحنههای تفحص دانست و افزود: همواره نگرانی این را داریم که جامعه کشش لازم برای دریافت بسیاری از حقایق جنگ را نداشته باشد.

وی با اشاره به تحریف به عنوان یکی از دو خطر عمده تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد: تخریب چهرههای نورانی فرماندهان، رزمندگان و شخصیتهای مفید جنگ و تحریف به این معنا که بسیاری از حقایق از پایه و اساس منحرف شود و چیزهایی بازگو گردد که حقیقت نداشته باشد، یک خطر است.

وی با اشاره به برخی شبهات مطرح شده در خصوص اینکه چرا باید این تعداد از رزمندگان شهید شوند، بیان داشت: معمولا در تفحصهای اخیر بعد از سقوط صدام، رقم تفحص بالا نبوده است اما اینبار 175 شهید کشف شد که از این تعداد 150 شهید غواص و باقی خط شکن بودند.

سردار باقرزاده با تاکید بر این نکته که برخی از زخم خوردهها سناریویی را در راستای اهداف خود کلید زدند، خاطرنشان کرد: آنان مطرح کردند که چرا باید این تعداد رزمنده در عملیات شهید شوند و مقصر فرماندهان هستند. عدهای گفتند چه کسی گفته است که این شهدا غواص هستند. ما تاکید کردیم که شهدا غواص و خط شکن بودند. این موضوعی پنهانی نبوده است که بخواهیم پنهان کنیم. کشته و کشته شدن از بدیهیات جنگ است. شبهه شد که مگر ممکن است خط شکن اسیر شود.

وی افزود: این شهدا مربوط به چهار یگان خط شکن و غواص از یگانهای 25 کربلا، 41 ثارالله، 7 ولی عصر(عج) و 14 امام حسین(ع) هستند.

فرمانده کمیتهی جستجوی مفقودین با بیان اینکه اطلاعات مربوط به شهدا دم دستی نیست و باید پس از خارج کردن پیکرها از منطقه بررسی شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم جزئیات را با سرعت بیان کنیم، این کار درست نیست. مضحک ترین صحبتها از شبکههای ضدانقلاب منتشر شد که این شهدا، شهدای جنگ تحمیلی نیستند و در جنگ با داعش به شهادت رسیدند. البته ما شهدای مدافع حرم را با افتخار تشییع میکنیم و مشکلی نداریم که بگوییم در دفاع از حرم آل الله شهید دادهایم.

سردار باقرزاده مظلومیت شهدا و سند رسوایی جنایت بعثی را موضوع فراموش شده این جریان دانست و گفت: همپیمانان صدام امروز در عراق و سوریه و یمن در حال جنایت هستند و غرب که مدافع سرسخت صدام بود امروز شریک جرم این جنایتها است و مدافعان حقوق بشر که در زمان جنگ، رسانههای آنان در کوچکترین موضوع هیاهو میکردند، امروز سخنی نمیگویند.

وی با بیان اینکه برخی میگفتند کاش موضوع شهدا بازگو نمیشد، تا کی میشود مظلومیت شهدا را پنهان کنیم، عنوان کرد: در روزگاری عدهای از بهترین فرزندان این کشور جنگیدند و به هر دلیلی به اسارت درآمدند و ناجوانمردانه به شهادت رسیدند و بعضا زنده به گور شدند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین تاکید کرد: همه غواصان و خط شکنان زنده به گور نشدهاند. چون در برخی اجساد هیچ اثری از تیراندازی و اعدام وجود ندارد.

وی افزود: این شهدا از اروند و سپس ام الرصاص عبور کردند و در نقطهای که پیدا شدند تا خط مقدم، 15 کیلومتر فاصله داشت. اینان خط شکن بودند.

وی با اشاره به جریان یکی از تفحصهای شهدا افزود: در قبرستانی که نزدیک العماره بود سه گروه جسد پیدا کردیم. گروه اول شهدای خودمان بودند. گروه دوم شیعیان مظلوم العماره بودند که در انتفاضه اول عراق به شهادت رسیده بودند که زن و کودک نیز در بین آنها بود. دسته سوم اجساد نیروهای عراقی بود که ما در زمان صدام تحویل عراق داده بودیم، ولی آنها به جای تحویل به خانوادههایشان آنجا دفن کرده بودند.

تفحص 48 شهید دفاع مقدس طی 2 هفته گذشته

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در ادامهی این نشست از کشف پیکرهای مطهر 48 شهید دوران دفاع مقدس در خاک عراق طی 2 هفته گذشته خبر داد و گفت:  39 تن از این شهدا در مناطق جنوبی عراق تفحص شدهاند و 9 تن دیگر در کردستان عراق.

سردار باقرزاده عنوان کرد: تعجب میکنم از شبهههایی که ایجاد کردهاند. چطور میگویند داستانسرایی کردهام. من حتی تا به الان به خودم اجازه ندادهام که خاطراتم را چاپ کنم.

وی با اشاره به یکی دیگر از جنایتهای صدام گفت: در قبرستان حنین العماره عراق سه دسته جسد تفحص شده است. گروهی شهدای ما هستند. گروهی شیعیان العماره هستند که در انتفاضه اول به شهادت رسیدهاند ازجمله زن پرستاری که  جنین 6 در شکم داشت که زندهبهگور شده بود. اینها سند جنایت بعثیها است. سری دیگر اجساد عراقیهایی بودند که در زمان صدام در خاک ایران کشفشدهاند و به عراق تحویل داده شد که در این ناحیه دفن کردهاند و ما دوباره آنان را پیدا کردیم.

سردار باقر زاده با اشاره به چگونگی شهادت شهدای گمنام و خطشکن تصریح کرد: افراد بومی منطقه میگفتند یکسری از شهدا مجروح بودند وزندهبهگور شدند. سگهای وحشی منطقه نیز به بدن شهدا حمله کردند حتی سرباز عراقی مسئول را سگها مورد هجوم قرار داده بودند. عده ای از بومیان نیز نقل کردند که این رزمندهها تشنه بودند و مسیری را برای پیدا کردن آب سینهخیز رفتهاند.

وی در پاسخ به این شبه که  سوء تدبیر فرماندهان موجب بروز این اتفاق شده است بیان داشت: در پاسخ به این افراد شهادت عمار و خدعه معاویه و عمر و عاص را میگویم. عمار شخصیت کوچکی نبود. در 90 سالگی و در جنگ صفین در رکاب حضرت علی (ع) به شهادت رسید پیامبر در مورد ایشان پیشبینی کرده بود توسط قوم باقیه به شهادت میرسد و این موضوع را همه میدانستند. پس از شهادت عمار این موضوع در بین دشمن مطرح شد که بر اساس فرمایش پیامبر ما او را کشتهایم.  شگرد اهل باطل بود که گفتند آنکه عمار را به جنگ آورد او را به کشتن داد.

سردار باقر زاده با تأکید بر اینکه امروز باید به اهداف حرکت شهدا توجه کنیم نه به جزئیات افزود: باید ببینیم دستبسته بودن شهدا چه پیامی دارد آنها تمام مشقتها و مصائب را تحمل کردند که در مقابل دشمن امروز دستبسته عمل نکنیم. دستبسته بودن شهدا ذلت و خواری نیست بلکه اوج اقتدار است. تربت و قتلگاه آنان مقدس است. دست امیر المومنین زمانی که او را به مسجد میبردند همبسته بود دست امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در کربلا نیز بسته بود ولی مظلوم و مقتدر بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار