نماینده مردم گچساران در مجلس تاکید کرد؛

لزوم توجه به سهم فرهنگ شهادت در کتب درسی

حسینی گفت: سهم فرهنگ ایثار و شهادت باید در کتب درسی مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.
کد خبر: ۴۷۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ - 12September 2021

جانبازان زیر ۲۵ درصد جایگاهی در بنیاد شهید و ایثارگران ندارندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سید ناصر حسینی نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای استعفای سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی از نمایندگی مجلس، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های نمایندگان این است که چرا همکاران آنان از مجلس استعفا می‌دهند و قرار است در دولت به کارگرفته شوند که باید بگویم قطعاً رئیس جمهور به عنوان فرد ولایتمدار بیشتر از بقیه دغدغه این موضوع را دارد.

وی افزود: طبق قانون رئیس جمهور می‌تواند گزینه پیشنهادی خود برای تصدی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران را به مقام معظم رهبری معرفی کند و حتماً باید تأییدیه ایشان را در این زمینه بگیرد و این اتفاق افتاده است و رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد اولیه رئیس جمهور موافقت کردند و بر این اساس دیگر دغدغه و بهانه‌ای برای ما جهت پذیرش استعفای قاضی زاده هاشمی وجود ندارد.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قاضی زاده هاشمی پزشک و جانباز است. وی در خراسان معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران است و دغدغه‌های ایثارگران را به خوبی می‌شناسد و برنامه‌های تحول خواهانه‌ای دارد.

حسینی گفت: یکی از برنامه‌های قاضی زاده هاشمی این است که سهم فرهنگ شهادت در کتب درسی مورد توجه قرار گیرد این در حالی است که سال‌ها پطروس و آندرا در کتب درسی ما وارد کردند و به دنبال آن بودند سند ۲۰۳۰ را هم وارد کنند. متأسفانه درس شهید فهمیده را از کتب درسی حذف کردند و حتی ماجرای اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از کتب درسی برداشته شد و به اسم خشونت زدایی، جهاد زدایی کردند.

وی ادامه داد: یک زمانی ناپلوئن در کتب درسی ما وجود داشت و بعد از مدتی به دلیل اینکه این عکس را از کتب درسی برداشتیم، نهاد‌های بین المللی از ما شکایت کردند.

نماینده مردم گچساران تصریح کرد: متأسفانه شاهد پاک کردن نام شهدا از معابر شهر‌ها هستیم و این‌ها همه بلا‌هایی است که کشور ما دچار آن شده است. همچنین یکی از کار‌های اشتباه مدیران گلزار شهدا آن بود که قبور را یکسان سازی کرد و فاجعه تخریب گلزار شهدا هیچ گاه از ذهن ما پاک نمی‌شود.

حسینی تأکید کرد: موسسه اقتصادی کوثر در بنیاد شهید یک مجموعه اقتصادی غیر شفاف است که فرزندان شهدا و ایثارگران سهمی از آن ندارند و این مجموعه نیاز به اصلاح دارد و قاضی زاده هاشمی برنامه‌هایی در این زمینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: جانبازان زیر ۲۵ درصد متاسفانه جایگاهی در بنیاد شهید و ایثارگران ندارند و قاضی زاده هاشمی برنامه‌های تحول خواهانه برای خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران دارد.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار