معاون وزیر خارجه سوریه:

تجاوزات رژیم صهیونیستی صلح و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی به حاکمیت ملی این کشور، گفت: تجاوزات رژیم صهیونیستی صلح و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۴۷۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ - 25August 2021

تجاوزات رژیم صهیونیستی صلح و امنیت منطقه را به خطر می‌اندازدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه سوریه با «آلن دویل» رئیس کمیته نظارت بر آتش‌بس سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد. دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات سوریه رایزنی کردند.

معاون وزیر خارجه سوریه در جریان دیدار مذکور که در شهر دمشق برگزار شد، گفت: دمشق از فعالیت کمیته نظارت بر آتش‌بس سازمان ملل متحد (UNTSO) در راستای اجرای دستورات کمیته که از زمان تأسیس آن در ۱۹۴۸ وضع شده است، حمایت می کند.

این مقام سوری در ادامه تصریح کرد: کمیته نظارت بر آتش بس سازمان ملل متحد خود شاهد تجاوزات رژیم صهیونیستی و نقض حریم مرزی آتش بس است. این کمیته بر اساس وظایفی که دارد باید واقعیت ها را به شورای امنیت سازمان ملل بازگو کند.

بشار الجعفری افزود: واقعیت این است که تجاوزات و تخلفات رژیم صهیونیستی در نقض آتش‌بس، صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کند. پیشتر نیز وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای به حملات تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی به مناطق غربی دمشق و جنوب حمص واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: دمشق از سازمان ملل متحد و شورای امنیت می خواهد که در راستای جلوگیری از تجاوزات تل آویو به مناطق مختلف سوریه، مسئولیت پذیر باشد و اقدامات فوری و بازدارنده اتخاذ کند.

در ادامه این بیانیه گفته شده است: تجاوزات اسرائیل هرگز در ناامید کردن ملت و ارتش سوریه و هم پیمانان آن موفق نخواهد شد و اراده آنها را برای مبارزه و شکست بقایای گروه‌های تروریستی همچون داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی سست نخواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه همچنین از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست که رژیم صهیونیستی را به احترام به قطعنامه های شورای امنیت و سازمان ملل متحد وادار کند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار