عضو هیئت‌ رئیسه مجلس:

عدم رأی اعتماد به وزرا به معنای تقابل با دولت نیست

یوسفی گفت: ممکن است برخی وزرای پیشنهادی حدنصاب را کسب نکنند و این به معنای تقابل دولت و مجلس نیست بلکه به مفهوم کمک و همراهی مجلس برای حل مشکلات مردم است.
کد خبر: ۴۷۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ - 21August 2021

عدم رأی اعتماد به وزرا به معنای تقابل با دولت نیست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مجتبی یوسفی» عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی پیرامون بررسی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، اظهار داشت: با تدبیری که در مجلس صورت گرفت، همه وزرای پیشنهادی در همه کمیسیون‌ها حضور یافتند.

وی افزود: پیش‌تر همه وزرا به همه کمیسیون‌ها نمی‌رفتند، ولی در این دوره، در زمان محدودی که داشتیم همه وزرا در همه کمیسیون‌ها حاضر شدند.

یوسفی با اعلام اینکه کل نماینده‌ها باید به وزرا رأی اعتماد بدهند، گفت: از امروز با حضور آقای رئیسی در مجلس کلیات مورد بررسی قرار گرفت و ایشان به صورت کلی از کابینه و تک‌تک وزرا دفاع کرد.

یوسفی گفت: شیفت دوم بررسی‌ها به تک‌ تک وزرا اختصاص می‌یابد و مجلس تلاش دارد در روز سه یا چهارشنبه، رأی اعتماد جمع‌بندی شود.

یوسفی متذکر شد: مجلس بدون رودربایستی در حال بررسی دقیقِ برنامه پیشنهادی وزراست.

وی افزود: در حوزه معیشت و اشتغال باید به‌سرعت به یک برنامه دست یابیم؛ دیگر آنکه در حوزه بهداشت و درمان باید اولویت ما مسئله کرونا باشد.

یوسفی ادامه داد: ممکن است برخی وزرای پیشنهادی حدنصاب را کسب نکنند و این به معنای تقابل دولت و مجلس نیست بلکه به مفهوم کمک و همراهی مجلس برای حل مشکلات مردم است.

‌وی گفت: وزرا به ترتیب حروف الفبا تک‌به‌تک بررسی می‌شوند، ولی رأی‌گیری یکجا صورت می‌گیرد.

یوسفی افزود: کمیسیون‌ها نیز به صورت اولین‌بار درباره هر وزیر گزارشی تخصصی ارائه می‌دهند.

 عضو هیئت‌رئیسه مجلس این رویه را کمکی برای تصمیم‌گیری دیگر نمایندگان دانست و افزود:حجت‌اسلام سید ابراهیم رئیسی به مسکن و راه اشاره و تاکید ویژه‌ای برای تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال داشت.

یوسفی گفت: توجه به واکسیناسیون مدنظر رئیس‌جمهور بود و در حوزه اقتصاد و تیم دولت به تجدیدنظر در فرایند‌ها و بخشنامه‌های لحظه‌ای اشاره داشت.

وی ادامه داد: نظرات کمیسیون‌ها نیز بررسی می‌شود و وزرا باید برنامه و ابهامات را در صحن پاسخ دهند که در تصمیم‌گیری کلی مجلس تأثیرگذار است تا به سمت شناخت واقعی برنامهٔ وزرا حرکت کنیم.

یوسفی تاکید کرد: قطعاً برخی وزرا رأی نمی‌آورند و البته این برداشت شخصی بنده است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار