ادعای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره غنی سازی ۶۰درصدی ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران خبر داده است.
کد خبر: ۴۷۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰ - 17August 2021

ادعای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره غنی سازی ۶۰درصدی ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری با استناد به این گزارش، گفته اند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین موضع گیری خود درباره ایران اعلام کرده که ایران غنی سازی اورانیوم خود را افزایش داده است.

براساس این گزارش، ایران همچنین دو مجموعه از سانتریفیوژهای پیشرفته خود را برای غنی سازی ۶۰ درصد قرار داده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش خود را به کشورهای عضو ارائه داده و در آن اعلام کرد: ایران در گذشته از یک آبشار ۱۶۴ عددی از سانتریفیوژهای IR-۶ برای غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد در نطنز استفاده می‌کرده اما در حال حاضر علاوه بر این آبشار ۱۶۴ عددی، یک مجموعه ۱۵۳ عددی از سانتریفیوژهای IR-۴ نیز برای غنی سازی تا ۶۰ درصد استفاده می‌شود.

روز گذشته نیز رویترز در خبری اعلام کرده بود که براساس گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛ ایران بیش از ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد را تولید کرده است. به گفته منابع خبری در این گزارش آمده است: ایران از ۲۵۷ گرم از اورانیوم غنی‌شده U-۲۳۵ بیست درصدی در قالب UF۴ (تترافلوراید اورانیوم) برای تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی غنی‌شده U-۲۳۵ بیست درصدی استفاده کرده است.

در گزارش آژانس گفته شده که این میزان غنی سازی ایران در واقع گام سوم از چهار گام طرح مورد نظر ایران به شمار می‌رود و گام چهارم نیز شامل تولید صفحه‌های سوخت رآکتور خواهد بود.

ایران تا کنون بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید داشته است. این در حالی است که در مقابل کشورهای غربی و آمریکا همواره با طرح ادعاهایی تلاش دارند تا برنامه هسته‌ای ایران را نگران کننده نشان دهند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار