امام جمعه اردکان:

امنیت و عزت ما مرهون ایثارگری‌های خانواده‌های شهدا است

حجت‌الاسلام‌ «شاکر» سال روز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی را گرامی داشت و گفت: به خودمان یادآوری می‌کنیم که امروز هرچه امنیت و عزت داریم مدیون ایثارگری‌های خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران است.
کد خبر: ۴۷۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶ - 13August 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام‌ «سید اسماعیل شاکر» امام‌جمعه شهرستان «اردکان» در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار داشت: تشکیل مجالس ذکر اهل‌بیت (ع) و بیان ذکر مناقب و فضائل، معارف و مصائب آن‌ها دارای ارزش است و موجب احیا و ترویج معارف دین و برکت در زندگی انسان می‌شود. این مجالس ظرفیتی دارد که می‌تواند دنیا و آخرت ما را عوض کند چراکه وقتی ما در این مجالس شرکت می‌کنیم باید در رفتار و گفتار ما تأثیرگذار باشد. ما بر این باوریم که تشکیل مجلس عزا برای حضرت امام حسین (علیه‌السلام) از برترین عبادات است و شرط قبولی عبادت، اخلاص است لذا باید این مجالس را خالصانه برگزار کرد و از رقابت‌های ناسالم و ریاست بازی‌ها دست‌ برداریم.

وی گفت: در این شرایط و به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری، رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی لازم است و عدم رعایت مسائل بهداشتی جدای از اینکه یک کار خلاف وجدان و انسانیت است عامل این می‌شود که عده‌ای به دوستداران امام حسین (علیه‌السلام) زخم‌زبان بزنند و مجلس عزا را زیر سؤال ببرند.

برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) عامل برکت است

حجت الاسلام شاکر با بیان اینکه برپایی مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) عامل برکت و موردنیاز ماست تصریح کرد: خود این مجالس در دفع بلا و روحیه دادن به مردم بسیار مؤثر است. یکی از اهداف قیام حضرت امام حسین (ع) که با صراحت نیز بیان‌شده است احیای امربه‌معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه اردکان امر به‌ معروف و نهی از منکر را از فرایض مهم دینی عنوان کرد و افزود: یک مطالبه انقلابیون از ابتدای انقلاب تاکنون تشکیل وزارتخانه امربه‌معروف و نهی از منکر است. اگر این دو فریضه در جامعه زنده بماند بقیه مسائل هم زنده است و مشکلات را هم حل می‌کند. بی‌تفاوتی عمومی بلای بزرگی در یک جامعه است و از جامعه بی‌تفاوت خیروبرکت رخت برمی‌بندد و از این جامعه امید نجات نمی‌رود و جامعه‌ای که امربه‌معروف و نهی از منکر را بد بدانند از چشم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) می‌افتند لذا تلاش کنیم این موضوع را در حدی که می‌توانیم احیا کنیم.

امام جمعه شهرستان اردکان در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره موضوع واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: ایشان تاکید کردند اولویت اول کشور در این شرایط، حل مشکل کرونا است. الحمدالله در شهرستان اردکان جامعه هدف استقبال کردند و ما دوباره تأکید می‌کنیم کسانی که شرایط واکسن زدن دارند حتماً بروند چراکه راه نجات از این محدودیت‌ها و بیماری این است که اکثریت مردم واکسن بزنند.

وی ٢۶ مردادماه سال روز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی را گرامی داشت و عنوان کرد: به خودمان یادآوری می‌کنیم که امروز هرچه امنیت و عزت داریم مدیون ایثارگری‌های خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار