جزئیات مراسم‌های استقبال، وداع و تشییع اولین روحانی شهید مدافع حرم

آیین تشییع پیکر مطهر شهید حجت‌الاسلام «محمدمهدی مالامیری» نخستین روحانی شهید مدافع حرم، ۲۱ مرداد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۷۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴ - 10August 2021

پیکر روحانی شهید «مالامیری» در قم خاکسپاری می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، جلسه کمیته هماهنگی تشییع و خاکسپاری پیکر نخستین روحانی شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام «محمدمهدی مالامیری کجوری» عصر امروز (سه‌شنبه) در سالن جلسات ناحیه بسیج شهرستان قم برگزار شد.

در این جلسه سردار «محمدرضا موحد» جانشین فرماندهی سپاه استان قم، خانواده معظم شهید و نمایندگانی از حوزه علمیه، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و رده‌های اقشار بسیج حضور داشتند و در مورد مراسم استقبال، وداع، تشییع و خاکسپاری شهید مالامیری براساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

پیکر مطهر شهید «محمد مهدی مالامیری» نخستین روحانی شهید مدافع حرم فردا (چهارشنبه) بیستم مرداد با استقبال جمع محدودی از مسئولان حوزوی و فرماندهان نیرو‌های مسلح وارد قم می‌شود و آیین وداع با این شهید والامقام نیز در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و مصلای قدس برگزار خواهد شد.

همچنین، مراسم تشییع پیکر شهید مالامیری از ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۲۱ مرداد مصادف با سومین روز از ماه محرم، در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار و پیکر شهید برای خاکسپاری، به گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) منتقل می‌شود.

حجت‌الاسلام «محمدمهدی مالامیری کجوری» متولد ۲۶ خرداد سال ۱۳۶۴ در مازندران بود که دروس حوزوی را از مدرسه علمیه فاطمی آغاز کرد و پس از اتمام تحصیل، به تدریس در حوزه علمیه پرداخت.

وی برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه رفت و در شامگاه دوشنبه ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۴، همراه با جمعی از مجاهدان افغانستانی لشکر فاطمیون در استان «درعا» سوریه به شهادت رسید و مفقودالاثر شد تا این‌که پیکر مطهرش اخیراً پس از شش سال کشف و با انجام آزمایش‌های مربوطه، شناسایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار