نماینده ولی فقیه در مازندران:

بقای زندگی مشترک با الگوگیری از منش امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) محقق می‌شود

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: برای دوام و بقای زندگی مشترک باید در زندگی همچون منش بهترین زوج دو عالم حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) رفتار کرد.
کد خبر: ۴۶۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ - 12July 2021

بقای زندگی مشترک با الگوگیری از منش امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) محقق می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در همایش زوج‌های جوان طلبه در مرکز حوزه علمیه خواهران استان مازندران که به‌مناسبت روز ازدواج در مرکز حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: برای دوام و بقای زندگی مشترک باید در زندگی همچون منش بهترین زوج دو عالم حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) رفتار کرد.

وی افزود: وفاق، سازش و رفتار ایمانی انسانی در این خانواده‌ها و تربیت فرزندان صالح از مواردی است که امیدوارم این زوجین در همه این زمینه‌ها نمونه باشند، حرف همه دانشمندان دنیا این است که مادیات لازمه خوشبختی یک زندگی نیست.

محمدی لائینی ادامه داد: آن چیزی که از یک زندگی ساده، کوهی از سعادت و خوشبختی را به‌وجود می‌آورد، عشق و علاقه زوجین به یکدیگر است، ادب، احترام گذاری به یکدیگر، شناخت حد و حدود اخلاقی و حقوقی متقابل و رعایت آن، فداکاری و وفاداری نسبت به هم، صداقت و سازش، صبر و تحمل نسبت به هم لازمه ساختن یک زندگی خوب است.

امام جمعه ساری افزود: خانواده بسیار ساده، اما خوشبخت، بهتر از یک خانواده بسیار مرفه که خوشبخت نیست، است، این را در حرف همه بیان می‌کنند، ولی در عمل خیر!

محمدی لائینی عنوان کرد: زوج‌هایی که همسرانشان دانش‌آموخته مکتب فاطمه الزهرا (س) یا امام صادق (ع) هستند در پی ریزی بنیاد یک خانواده سالم، نمونه و متعادل خیلی موفق‌تر هستند و آسیب‌های اجتماعی در چنین خانواده‌هایی اصلا مشاهده نمی‌شود.

امام جمعه ساری افزود: در کنار زندگی باید به درس و مسائل تحصیلی هم پرداخت، اما چون بعد از ازدواج تنها نیستید و پای حق و حقوق همسر در میان است سپس پای فرزند، پس حداقل باید بین سه حق رفتار و عدالت را رعایت کنید، چنانچه به مسئله تربیت فرزندان آسیبی برسد خیلی بد است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار