«سفیر شیعه در غرب» رونمایی شد/ قائم‌مقام دفتر ارتباطات بین‌الملل رهبر انقلاب اسلامی:

«محققی لاهیجی» مورد اعتماد آیت‌الله بروجردی قرار گرفت

مصطفوی گفت: مرحوم حجت‌الاسلام محققی لاهیجی مورد اعتماد آیت‌الله بروجردی قرار گرفت که الگویی برای طلاب و دانشجویان امروز است.
کد خبر: ۴۶۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ - 11July 2021

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی و معرفی کتاب «سفیر شیعه در غرب» شامل زندگی و زمانه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی لاهیجی در محل مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام برگزار شد.

مهدی مصطفوی قائم‌مقام دفتر ارتباطات بین‌الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم، اظهار داشت: کتاب سفیر شیعه در غرب سرگذشت زندگی عالم ربانی و اندیشمند فرهیخته، روحانی مبارز محمد محققی است. حدود ۶۸ سال از زمان فوت این عالم می‌گذرد. در مجموع ۵۸ سال دوران زندگی ایشان بوده که در این دوران او شرایطی را به‌ لحاظ علمی و اخلاقی و توان ارتباط‌ برقرار کردن با مخاطبین در خارج ایران ایجاد کردند تا مورد اعتماد حضرت‌آیت‌الله بروجردی قرار گیرند.

وی افزود: مرحوم محققی لاهیجی در ۴۴ سالگی به آلمان رفتند. اینکه او در این سن آماده تبلیغ در خارج از کشور داشته جای تامل دارد چراکه شرایط آن دوران متفاوت بوده است.

قائم مقام دفتر ارتباطات بین‌الملل رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه کسی همانند مرحوم محققی در آلمان می‌رود و مسجدی در هامبورگ ایجاد می‌کند حتما شرایطی داشته است و اینکه این مرکز تا به امروز یکی از مهم‌ترین مراکز شیعی است بخاطر خلوص بانیان است که در رفتار و تامین منابع ایجاد کرده‌اند.

مصطفوی ادامه داد: مرسوم است برای افتتاحیه این مراکز شناسنامه‌ای از بانیان و تاریخ گفته شود، درحالی که برای افتتاح مسجد هامبورگ فقط اشاره‌ای به آیه‌ای از قرآن درخصوص مساجد اشاره شده است که این اخلاص موجب ماندگاری کار در مسجد هامبورگ شده است.

وی مرحوم محققی لاهیجی را الگوی مناسبی برای طلاب و دانشجویان جوان دانست و افزود: از عزیزان مرکز اسناد انقلاب اسلامی بخاطر اهتمام در تدوین و چاپ این کتاب تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر نماینده سابق ولی فقیه در حج و زیارت، ابراهیم ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی مصطفوی قائم مقام دفتر ارتباطات بین‌الملل رهبر انقلاب اسلامی و پورمحمدی رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار