نماینده مردم در مجلس:

مذاکره نباید به موضوع اول افکار عمومی و دولت تبدیل شود

عباس زاده مشکینی گفت: مذاکره نباید به موضوع اول افکار عمومی، دولت و نهاد‌های تصمیم‌گیر تبدیل شود؛ بلکه باید به‌اندازه اهمیت مذاکره به آن بپردازیم؛ اگر مذاکره را به اولویت اول کشور تبدیل کنیم، دچار خطای محاسباتی خواهیم شد.
کد خبر: ۴۶۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ - 10July 2021

مذاکره نباید به موضوع اول افکار عمومی و دولت تبدیل شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه دولت بایدن در حال ارزیابی تغییر سیاست‌های تحریم اقتصادی در قبال ایران است، اظهار داشت: مقاومت تیم آمریکایی در مقابل لغو تحریم‌ها به‌عنوان پیش‌شرط بازگشت آن‌ها به برجام نشان داد راهبرد‌ها و سیاست‌های آمریکا در مجموعه‌ای فراتر از رؤسای جمهور تدوین می‌شود و رؤسای جمهور فقط اعمال و اجرا می‌کنند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رؤسای جمهور در آمریکا خودشان به‌ تنهایی تصمیم گیرنده نبوده، به تعبیری فعال نیستند، تیم بایدن و رفتار‌های رئیس جمهور آمریکا نشان دهنده همین امر است.

وی اظهار داشت: ارزیابی و بررسی تغییر در سیاست‌های تحریم اقتصادی و زمان بر بودن آن از دیدگاه تیم بایدن، می‌تواند عامل فرسایشی شدن مذاکرات وین شود.

عباس‌زاده مشکینی به سناریوی دیگر اشاره کرد و گفت: سناریوی دیگر این است که آمریکا با فرسایشی کردن مذاکرات و رفع تحریم‌ها، می‌خواهد این توافق در زمان تشکیل دولت جدید در تهران اتفاق بیافتد، به‌احتمال زیاد می‌تواند با این موضوع نیز ارتباط داشته باشد.

وی عنوان کرد: اگر بایدن دنبال آن است که سیاست‌های تحریمی را تغییر دهد ناشی از خطای محاسباتی کاخ سفید است، جمهوری اسلامی ایران خوشبختانه در شرایط فعلی از نظر اقتصادی، نفوذ در منطقه و شرایط سیاسی اقتدار بیشتری پیدا کرده، از سوی دیگر انتخابات اخیر به انسجام قوا منجر شده و قطعاً غربی‌ها این مسئله را متوجه هستند که انسجام و وحدت داخلی و شکلگیری دولت کارآمد و معتقد به مبانی انقلاب و مردمی، طبیعتاً منشأ افزایش اقتدار خواهد بود.

عباس‌زاده مشکینی تأکید کرد: شاید آمریکایی‌ها برای تغییر در سیاست‌های تحریمی علیه ایران خطای محاسباتی دارند، اما باید بدانند ایران در مسیر اقتدار قرار دارد و در هر مذاکراتی برگ‌های برنده ما بیشتر از طرف مذاکره کننده خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مذاکره نباید به موضوع اول افکار عمومی، دولت و نهاد‌های تصمیم‌گیر تبدیل شود؛ بلکه باید به‌اندازه اهمیت مذاکره به آن بپردازیم؛ اگر آن را به اولویت اول کشور تبدیل کنیم، دچار خطای محاسباتی خواهیم شد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار