فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد؛

تأمین بیمارستان ۴۰۰ تختخواب مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان

امیر سرتیپ حیدری از فعالسازی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی برای مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان خبرداد.
کد خبر: ۴۶۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ - 07July 2021

تأمین بیمارستان ۴۰۰ تختخواب مقابله با کرونا در سیستان و بلوچستان

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری»، فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرمانده میدانی مقابله با کرونا در گفت‌وگویی با یادآوری شعار «ارتش فدای ملت» اظهار داشت: ارتش بار‌ها این موضوع را در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور رسانده است که نمونه‌های آن را می‌توان در خدمت رسانی در زلزله و سیل مشاهده کرد و اساساً هر کجا ملت احساس کنند نیاز دارند ارتش در کنار آن‌ها قرار گیرد، ارتش حتماً این کار را انجام می‌دهد.

وی از اوامر مقام معظم رهبری و دستور مستقیم امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش برای کمک رسانی به مردم سیستان گفت و بیان کرد: در رابطه با وضعیت حادی که در این استان به وجود آمد، از صبح دوشنبه وارد زاهدان شدیم و با استانداری، ریاست دانشگاه علوم پزشکی و رئیس ستاد بحران در محل پادگان لشکر ۸۸ زرهی استان جلسه گذاشتیم و به مردم این استان قول دادیم آمده‌ایم بمانیم تا وقتی که استان سیستان و بلوچستان از وضعیت بد کرونا خارج شود و شرایط نرمال شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: به مردم استان سیستان و بلوچستان قول داده‌ایم هم در موضوع بحران آب و هم در بحران کرونا در کنار این مردم عزیز باشیم. یک بیمارستان غیرفعال در استان که ۴۰۰ تختخواب دارد را از دانشگاه علوم پزشکی تحویل گرفتیم و قرار است آن را فعال کنیم.

فرمانده میدانی مقابله با کرونا درباره دیگر اقداماتی که قرار است برای مبارزه با کرونا در استان سیستان و بلوچستان انجام شود گفت: از صبح سه‌شنبه عزیزان کادر درمان در شهر‌های غیر درگیر با هواپیما‌های ارتش به سیستان و بلوچستان منتقل شدند تا بیمارستان ۴۰۰ تختخواب را در مرکز استان فعال کنیم.

وی افزود: سه‌شنبه در بخش نخست به‌اندازه ۱۰۰ تختخواب بیمارستان مذکور را فعال کرده‌ایم. همچنین قرار است دستگاه‌های اکسیژن ساز به‌اندازه‌ای که جوابگوی استان باشد تأمین کنیم و از روز چهارشنبه تمام این دستگاه‌ها وارد استان می‌شوند و تمام نیاز استان تأمین می‌شوند. همچنین مراکزی به‌عنوان واکسیناسیون در سطح گسترده پیش‌بینی شده است که توسط نیروی زمینی راه‌اندازی می‌شود تا واکسیناسیون در سطح وسیعی در این استان انجام شود.

امیر سرتیپ حیدری درباره کمک به تأمین آب استان هم اظهار کرد: مردم استان سیستان و بلوچستان به تعدادی تانکر‌های ثابت و سیار آب برای انتقال و ذخیره کردن آب نیاز دارند که در حال تأمین آن‌ها هستیم و از روز چهارشنبه به استان منتقل خواهد شد.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار