تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

امام خامنه‌ای اجازه ندادند نهال مقاومت بعد از امام خمینی (ره) خشک شود

سیدافقهی با بیان اینکه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اجازه ندادند نهال مقاومت بعد از امام خمینی (ره) خشک شود، گفت:
کد خبر: ۴۶۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۴ - 05June 2021

امام خامنه‌ای اجازه ندادند نهال مقاومت بعد از امام خمینی (ره) خشک شودهادی افقهی تحلیلگر مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، در پاسخ به این سوال، مبنی بر اینکه تاثیر امام خمینی (ره) بر محور مقاومت و منطقه را چطور ارزیابی می‌کنید؟ اظهار داشت: بذر محور مقاومت در مقابل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را امام (ره) کاشتند. در بستر حاصلخیز بعد از رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری اجازه ندادند نهال محور مقاومت بخشکد، بلکه آن را تقویت کردند.

وی ادامه داد: محور مقاومت در سطح منطقه بعد از رحلت امام (ره) و بعد از انتصاب مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین نیروی قدس را تقویت کردند و در راس آن سردار بزرگوار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را مسئول توسعه و مسئول پیگیری تقویت این محور قرار دادند. در خلال سال‌هایی که شهید سردار سلیمانی مسئول بود جغرافیای مقاومت را امروز به خوبی می‌بینیم که از یمن تا عراق، ایران، سوریه و لبنان، فلسطین اشغالی گسترش یافته و روز به روز توان نظامی، توان تاکتیکی و تسلیحاتی این محور از عملکرد آن مشخص است.

افقهی تصریح کرد: شاهد بودیم انصارالله و ارتش یمن چه بلایی بر سر نیروهای سعودی آورند و از سوی دیگر عربستان سعودی مناطق مسکونی و کارخانجات و بیمارستان ها را می زند و از سوی دیگر انصارالله با موشک ها و پهبادها بیشترین تاسیسات اقتصادی و مراکز نظامی را می زند.

وی با اشاره به تاثیر امام (ره) و انقلاب و فلسطین بر محور مقاومت گفت: این موضوع را اشاره کنم زمانی که حضرت امام (ره) در تبعید بودند و هنوز صحبت از انقلاب اسلامی نبود ایشان تجویز کردند بخشی از اموال شرعی برای مردم فلسطین در مقابله با رژیم صهیونیستی هزینه شود. به محض اینکه انقلاب اسلامی پیروز شد سفارت اسرائیل تبدیل به سفارت فلسطین شد و کلیدهای ساختمان سفارت را به آقای یاسر عرفات دادند و از آن به بعد روز به روز از فلسطینی ها برای نجات خود در برابر اسرائیل تلاش می‌کنند.

افقهی گفت: سرزمینی که مورد اشغال قرار می‌گیرد مردم آن سرزمین طبق قوانین بین‌المللی حق دارند به هر وسیله ممکن اشغالگر را اخراج کنند. بنابراین، ایران هم بر اساس تکلیف دینی خود و هم برای حفظ امنیت خود تلاش می کند اسرائیل را از منطقه دور و حتی مبارزه کند.

وی افزود: امروز مردم فلسطین از کل امت اسلام حمایت می کنند. اولین قبله مسلمین مسجد الاقصی است. حضرت امام (ره) که این نهال را کاشته شاهد بودیم مقام معظم رهبری هرگز اجازه ندادند این محور و این فرهنگ مقاومت حتی بعد از شهادت سردار سلیمانی که برخی گمان می کنند چون ایشان همه کاره بودند با شهادت ایشان محور مقاومت تضعیف می شود ولی شاهد بودیم بعد از شهادت ایشان این اتفاقات و این پیروزی ها در یمن و عراق و فلسطین اشغالی رخ داد. بنابراین، محور مقاومت قطعاً روز به روز تقویت می شود و ما شاهد ضعف و افول قدرت امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه هستیم.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار