به شهادت سکوت-1/ موسی حقانی:

خوش بینی به سیاست‌های آمریکا و غرب، "کوتاه اندیشی" است

دبیر علمی همایش "به شهادت سکوت" با اشاره به توطئه‌ی کشورهای غربی در جهت تجزیه‌ی منطقه خاورمیانه گفت: خوش بینی به سیاست‌های آمریکایی و غربی، کوتاه اندیشی است.
کد خبر: ۴۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ - 05May 2015

خوش بینی به سیاست‌های آمریکا و غرب،

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، موسی حقانی دبیر علمی همایش "به شهادت سکوت؛ اشغال ایران و کشتار مردم در جنگ جهانی اول" که صبح امروز(سه شنبه) در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه ما خواهان تحقیق و پژوهش بیشتر درباره نقش قحطی در جنگ جهانی اول هستیم، گفت: در راستای برگزاری این همایش، 200 چکیده مقاله بررسی و تعداد 80 مقاله به مرحلهی بعد راه یافتند.

وی افزود: در ادامه، این 80 مقاله مورد بررسی قرار گرفت و 22 مقاله از میان آنها به عنوان مقالات برتر انتخاب شد که در این همایش ارائه میشود.

دبیر علمی همایش "به شهادت سکوت؛ اشغال ایران و کشتار مردم در جنگ جهانی اول" اظهار داشت: در این مقالات به وضعیت شهرها در جنگ جهانی اول به خصوص همدان، مشهد و کرمانشاه که تاثیر بیشتری پذیرفته بودند، پرداخت شده است. همچنین سیاستهای انگلیس در این خصوص به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس مرکز مطالعات تاریخ معاصر ایران خاطرنشان کرد: انگلیس و آمریکا نقشهی تجزیه منطقه را ترسیم کردهاند و تجزیهی عراق امروز در سنای آمریکا به طور رسمی بررسی می شود. تجزیه سوریه نیز اگرچه به طور واقعی و حقیقی مطرح نمیشود ولی موضوعی است که به صورت تحلیلی میتوان دید که در برنامه کاری سیستمداران غربی قرار دارد لذا باید گفت تجزیه طلبی منطقه در دستور کار اصلی غربیها است.

حقانی تاکید کرد: برخی خوش بینیها که امروز از سوی عدهای مطرح میشود و در چند سال اخیر مورد تاکید قرار گرفته است، نوعی کوتاه اندیشی است و نباید به کشورهای غربی اجازهی مداخله در امور داخلی کشور را داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار