سرلشکر صفوی:

فناوری‌های جدید در جنگ‌های آینده تعیین‌کننده است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه نیروی هوافضای سپاه یک نیروی پیشرو در استفاده از فناوری‌های نوین است، گفت: فناوری‌های جدید خصوصاً حضور در فضا در جنگ‌های آینده تعیین‌کننده است.
کد خبر: ۴۵۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ - 25May 2021

فن آوری‌های جدید در جنگ‌های آینده تعیین کننده استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به دعوت فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل ستاد این نیرو در جمع پرسنل و فرماندهان نیروی هوافضا با موضوع فتح خرمشهر - شکست استراتژی رژیم بعث عراق و پیروزی قاطع ایران به سخنرانی پرداخت و با اشاره به تأثیرگذاری این نیرو اظهار داشت: فرماندهان بزرگ نیروی هوافضای سپاه با قدرت فکری، خردمندی، شجاعت و ایمان، این نیرو را به‌عنوان مقتدرترین نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در مقابل قدرت‌های دشمن آنچنان به پیشرفت و فناوری‌های جدید رسانده‌اند که دشمنان را حتی از فکر حمله به ایران بازمی‌دارند.

وی افزود: به نیروی هوافضای سپاه برای استفاده از فناوری‌های نوین، خصوصاً فناوری‌های فضایی و پهپادی به‌خصوص سامانه‌های جدیدی که اخیراً رونمایی شده است، تبریک می‌گویم. نیروی هوافضای سپاه یک نیروی پیشرو در استفاده از فناوری‌های نوین در راستای مأموریت خود است و فناوری‌های جدید خصوصاً حضور در فضا در جنگ‌های آینده تعیین‌کننده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به تاریخ جنگ‌های بشری گفت: تاریخ حلقه اتصال گذشته به آینده و چراغی راهنما برای اهل بصیرت است و خداوند متعال در چندین سوره و آیات قرآن از تاریخ و سرگذشت اقوام و ملل و پیامبران و جنگ و صلح یاد فرموده است و صاحبان عقل و خرد را به عبرت گرفتن از گذشته و نگاه درست و مطمئن به آینده راهنمایی می‌کند.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: در طول سه هزار و ۵۰۰ سال گذشته تاریخ بشری، جنگ یکی از عناصر پایدار تاریخ بشری بوده و تمدن بشری و شعار‌های دموکراسی، صلح و حقوق بشر چیزی از استمرار جنگ‌ها در دوران معاصر نکاسته است. جنگ صهیونیست‌ها با مردم مظلوم فلسطین و جنگ عربستان با یمن مظلوم، همچنین هجوم آمریکایی‌ها و اشغال افغانستان و عراق نشان می‌دهد که جنگ یک عنصر زنده است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان کرد: ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن عنوان کرده که طی سه هزار و ۵۰۰ سال گذشته تاریخ بشری فقط ۲۶۸ سال آن بدون جنگ سپری شده است.

وی ادامه داد: قرن بیستم، هم قرن انقلاب‌ها بود و هم خونبارترین قرن تاریخ بوده است در این قرن ۱۲۰ میلیون نفر در ۱۳۰ جنگ کشته شده‌اند؛ این تعداد بیشتر از تمام کسانی است که تا قبل از سال ۱۹۰۰ میلادی در جنگ‌ها کشته شده‌اند.

سردار صفوی در توصیف قواعد جنگ و تأثیر فناوری‌های نوین در جنگ‌ها هم گفت: بررسی‌های تاریخی نشان داده است فرماندهی و هدایت جنگ تحت تأثیر یک سری قواعد جامعی به نام اصول جنگ است؛ البته این اصول جنگ در قرن معاصر تحت تأثیر پیشرفت فناوری‌های جدید همانند فناوری‌های ماهواره‌ای یا فناوری‌های پهپادی یا توسعه جنگ‌افزار‌های جدید یا حضور اطلاعاتی و نظامی در فضای مافوق کروی و ارتباطات قرار گرفته است.

وی در تبیین نقش رهبران کشور‌ها در به پیروزی رساندن ملت‌ها و تفاوت‌های اخلاقی، رفتاری و عملکری رهبران کشور‌ها با رهبر‌ی انقلاب نیز بیان کرد: جهان حاضر حدود ۱۹۵ کشور مستقل در جهان دارد و در این میان خصوصیات رهبران کشور‌ها با خصوصیات رهبر انقلاب در علم حکمت دوراندیشی شجاعت عدالت رئوف بودن مهربان بودن قابل مقایسه نیست. حضرت آقا نه‌تنها رهبر ایران است، بلکه ایشان فرمانده مدافع بلاد اسلامی و ولی امر مسلمین جهان است و از فلسطین، عراق، سوریه افغانستان و بلاد اسلامی دفاع می‌کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: امام بزرگوار (ره) ۱۰ سال حکومت کردند و جنگ را به پیروزی رساندند. حضرت آقا هم در حدود ۳۲ سالی که در جایگاه رهبری هستند، جبهه مقاومت را سامان داده و آن را با وجود سردارانی مثل حاج قاسم تقویت کردند و ان‌شاالله خون شهدای مدافع حرم همچون حاج قاسم سلیمانی راه قدس را باز خواهد کرد.

سرلشکر صفوی از هشت اصل هدف، آفند، تمرکز قوا، صرفه‌جویی در قوا، رزمایش یا مانور، غافلگیری، تأمین، سادگی و اصل وحدت فرماندهی به‌عنوان اصول حاکم بر جنگ‌ها نام برد و افزود: تعریف اصول جنگ عبارت است از حقوق بنیادی حاکم بر اجرای جنگ که کاربرد صحیح آن در اعمال فرماندهی، هدایت و کنترل انجام موفقیت‌آمیز عملیات نظامی از اهمیت حیاتی برخوردار است در این اصول، اصل هدف مورد توافق اکثر ارتش‌ها و نظامی‌های جهان است و در سایر اصول نظرات متفاوتی هست؛ ما پاسداران به غیر از اصل هدف، اصل غافلگیری را جزء اصول خود دانسته و اصل تمرکز قوا بر نقاط ضعف دشمن را جزء اصول بعدی خود می‌دانستیم.

وی در ادامه با اشاره به پیروزی مردم فلسطین در برابر ارتش اسرائیل و روند اضمحلال رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: جمعیت کل یهودی‌های جهان حدود ۲۰ میلیون نفر است که حدود شش میلیون نفر از آن‌ها در آمریکا هستند. نرخ رشد جمعیت یهودی‌ها را تا سال ۲۰۵۰ میلادی در نظر بگیرید، چه یهودی‌های بیرون‌های سرزمین‌های اشغالی و چه یهودی‌های داخل آن، رشد جمعیت مسلمان‌ها را نیز محاسبه کنید. تا سال ۲۰۵۰ جمعیت جهان از هفت و نیم میلیارد نفر فعلی به حدود ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر خواهد رسید تا آن زمان جمعیت مسلمان‌ها به حدود ۲ میلیارد نفر خواهد رسید، دو میلیاردی که اگر یک سطل آب به سمت رژیم صهیونیستی بریزند، این رژیم از بین می‌رود.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: در سرزمین‌های اشغالی، نرخ رشد مسلمانان بیشتر است در حالی که نرخ رشد صهیونیست‌ها با وجود مهاجرت‌ها زیر ۲ درصد است. یهودی‌ها هم نرخ رشد کمتری دارند و هم مهاجرت معکوس برای آن‌ها شروع شده و به احتمال زیاد تا ۲۵ سال آینده جمعیت اکثریت را مسلمانان دارند.

سردارصفوی افزود: جنگ اخیر نشان داد که فلسطین اشغالی برای آن‌ها جای امنی نیست و همچنین اختلافات شدیدی میان جمعیت‌های متفاوتی که از آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا آمده‌اند و این سرزمین را اشغال کرده‌اند، وجود دارد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین خاطرنشان کرد: با مقایسه این دو جمعیت تا سال ۲۰۵۰ فرموده و پیش‌بینی حضرت آقا را واقع‌بینانه می‌بینید که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار