فتح خرمشهر، فتح خون/ نماینده ولی فقیه در استان مازندران:

فتح خرمشهر نباید فراموش شود/ انتخابات بهترین دفاع از نظام و انقلاب است

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» با اشاره به گرامی‍داشت سوم خرداد گفت: حماسه فتح خرمشهر نباید فراموش شود.
کد خبر: ۴۵۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴ - 21May 2021

فتح خرمشهر نباید فراموش شود/ انتخابات بهترین دفاع از نظام و انقلاب استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری با بیان اینکه طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور ۱۰۰ نفر نمازگذار در فضای باز برگزار شد، اظهار داشت: این مسئله را رعایت کردیم و تبلیغات هم نکردیم و هر کس روزی‌اش بهشت شد، آمد.

وی با تأکید و توصیه به تقوا افزود: تقوا پلی است که انسان را از آتش جهنم نجات داده و به بهشت می‌رساند.

محمدی لائینی با بیان اینکه حضرت علی (ع) در بیان ایفاء وظیفه به وسیله پیامیر بزرگوار فرمودند: «پیغمبر بزرگوار سه جهاد بزرگ انجام داد که جهاد تبلیغ یکی از آنهاست و در دو بخش جهاد تبلیغی ۲۳ ساله و جهاد تبلیغ معادل ۲۳ سال (جریان غدیر و پیام ولایت) برگزار شد و همه باید برای برگزاری مراسم باشکوه غدیر و تجلیل از غدیر آماده شویم.»

جهاد عبادی نباید تضعیف و تعطیل شود

امام جمعه ساری با بیان اینکه جهاد هدایت یکی دیگر از جهاد‌های پیامبر بود که جهاد‌های سخت را در پی داشت، گفت: منافقین ده‌ها جنگ و غزوه را بر پیامبر تحمیل کردند و پیامد‌های جهاد‌های هدایتی پیامبر بود.

محمدی لائینی به جهاد عبادی پیغمبر اشاره کرد و گفت: این جهاد نباید تضعیف و تعطیل بشود و تا روز مرگ باید جهاد عبادت انجام شود و این‌ها درس‌هایی است که ما از پیامبر اسلام می‌گیریم و باید به تبعیت از پیغمبر اسلام درس جهاد تبلیغی، هدایتی و عبادتی داشته باشیم.

محمدی لائینی در ادامه با اشاره به هتک حرمت بقیع، بیزاری، ناخرسندی و تالم خود را از این جریانات مسیر تکفیر، تخریب آثار بزرگان، تفرقه و جنگ بین مذاهب اعلام کرد و با تسلیت سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) و وفات عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: اهداء عضو مسئله بسیار مهمی است و این فرهنگ باید تشویق و ترویج بشود.

وی همچنین با اشاره به اول خرداد روز بهینه سازی مصرف الگوی مصرف بر صرفه جویی در آب و برق در شرایطی که کشور دچار بحران کمبود هست تأکید کرد و افزود: باید صرفه جویی کنیم چرا که این مسئله برای اماکن درمانی و... دردسرساز خواهد بود.

دشمن در باتلاق یمن گیر کرده است

محمدی لائینی با بیان اینکه سوم خرداد روز فتح خرمشهر نباید فراموش شود و تجلیل بشود، عنوان کرد: حضرت امام (ره) فرمودند ما نباید فتح‌های بزرگ مثل فتح خرمشهر را از یاد ببریم و رزمندگان عزیز نباید این پیروزی معجزه آسا را جز با مدد الهی ببینند.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه جمله «خرمشهر را خدا آزاد کرد» از جمله‌های به یادماندنی حضرت امام است، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند «ما خرمشهر‌های دیگری هم در پیش‌رو داریم» و خرمشهر‌ها در پیش است نه در میدان جنگ نظامی بلکه در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما با فتح خرمشهر درس‌ها برای فتح خرمشهر‌های دیگر باید بگیریم، افزود: امروز در دفاع از حرم، خرمشهر‌ها را در سوریه و کشور‌های دیگر فتح کردیم و در حال فتح هستیم.

وی با اشاره به آزاد شدن بخشی از یمن، آن را یک پیروزی بسیار مهم دانست و عنوان کرد: کسانی که ۶ سال مدعی بودند که ظرف سه روز کار یمن تمام است امروز در باتلاقی که خودشان درست کردند ماندند و این خود یک فتح است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما در سوریه خرمشهر‌ها داشتیم، اظهار داشت: میدان‌های غیرنظامی ۹ دی دی، فتنه‌های سال ۹۶ و ۹۸ را هم پشت سر گذاشتیم که هر کدامشان خرمشهر‌ها و فتح خرمشهر‌هایی بودند.

انتخابات بیش از فتح خرمشهر اهمیت دارد

وی با بیان اینکه انتخابات پیش‌رو نیز اهمیت بیش از فتح خرمشهر دارد، حضور حداکثری مردم را در نظام و انقلاب مهم دانست و افزود: بخاطر عملکرد یک مسئول نباید هیچ وقت از انقلاب و نظام دست برداریم و قهر کنیم، انقلاب و نظام هیچ مشکلی ندارد و از انقلاب اسلامی و نظام اسلامی قطعا به هر شکلی لازم باشد دفاع و حمایت می‌کنیم.

امام جمعه ساری ادامه داد: حضور در انتخابات بهترین حمایت و دفاع از نظام و انقلاب است و قطعا باید حضور جانانه داشته باشیم.

محمدی لائینی گفت: باید خودمان را برای جریان غدیر آماده کنیم و تجلیل باشکوهی از غدیر داشته باشیم چرا که مسئله ولایت و علی مهم است و در هر شرایطی فراموش نمی‌کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به حضور جانانه مردم در هشت سال دفاع مقدس و ۶ سال دفاع از حرم و در حوزه‌های گوناگون افزود: تجلیل از غدیر فتح خرمشهر دیگری است که باید به طور جدی در برنامه خود بگذاریم و واقعیت‌های تاریخی را بازگو کرده و مظلومین تاریخ را باید به مردم معرفی و بشناسانیم؛ به تبیین غدیر بپردازیم که امانت است و دینی بر گردن ما است.

غزه مظلومی قوی و مقتدر است

وی با اشاره به ماجرای فلسطین و غزه مظلوم عنوان کرد و گفت: طبق تعبیر مقام معظم رهبری هیچ مظلومی نیست که انقدر مقتدر باشد، افزود: غزه مظلومی قوی و مقتدر است و بعد از هفته‌ها تهاجم ناجوانمردانه صهیونیست‌ها شاهد دفاع جانانه مردم غزه و شلیک بیش از سه هزار موشک به سرزمین‌های اشغالی هستیم و نشان از تسلیم این رژیم در برابر فلسطین است.

محمدی لائینی با اشاره به حمایت دوباره آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: غزه واقعا مظلوم است و ما با حضورمان در تجمعات و اجتماعات، مراتب همبستگی و حمایت خودمان را اعلام کنیم و از رژیم صهیونیستی بیزاری می‌جوییم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار