مسئول تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد خبر داد؛

ساخت یادمان حادثه «طبس» در مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد

سرهنگ «سیدمحسنی» از ساخت یادمان حادثه طبس در محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ - 20May 2021

سرهنگ سید «داوود سیدمحسنی» مسئول تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: چهارمین جلسه کمیته فرهنگی موزه دفاع مقدس یزد در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد با حضور «عباسی» رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد، «عباس ملازینلی» رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد، «رسولی» رئیس سازمان سیما، سرهنگ «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد و «علی‌محمد خواجه حسینی» پیشکسوت دفاع مقدس برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه در خصوص مباحث مربوط به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد بحث و تبادل نظر شد افزود: اقدامات تکمیلی نظیر نورپردازی و تکمیل مجسمه پروژه «تن و تانک» که توسط سیما، منظر و فضا سبز شهرداری یزد در محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد ساخته شده است در دستور کار قرار گرفت.

سیدمحسنی از ساخت یادمان حادثه طبس در محوطه مرکز فرهنگی یزد خبر داد و اضافه کرد: سازمان سیما، منظر و فضا سبز شهرداری یزد ظرف مدت یک ماه آینده با همکاری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس یزد طراحی و تعیین مشاوره این یادمان را انجام خواهد داد و رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد نیز پیگیری بودجه این پروژه را از طریق شورای شهر به عمل می‌آورند.

مسئول تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در رابطه با پیگیری خانه شهید «محمد منتظر قائم» ادامه داد: بحث تملک خانه شهید «منتظر قائم» توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد به طور کامل انجام خواهد شد و در خصوص بحث محتوایی تحقیقاتی این خانه یک فرد یا شرکت واجد شرایط معرفی می‌شود تا بعد از بسته شدن قرار داد کار‌های تحقیقاتی آن نیز انجام شود.

وی در رابطه با برنامه‌های سوم خرداد افزود: همانند سال‌های گذشته با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد مراسم‌های مختلفی از قبیل جشن و برنامه‌های فضای مجازی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همکاری اداره حفظ آثار یزد برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سازمان سیما، منظر و فضا سبز شهرداری یزد طراحی کامل محوطه شهر یزد در خصوص سوم خرداد را در دستور کار قرار داده متذکر شد: پروژه خیابان شهیدان «نیرنگ» نیز طی هماهنگی‌های لازم تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار