مسئول امور روحانیت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

وظیفه امروز مسلمانان و شعیان حفظ وحدت است

حجت‌الاسلام « شریفی» با اشاره به سالروز تخریب قبور مطهر ائمه اطهار در قبرستان بقیع گفت: وظیفه امروز مسلمانان و شعیان حفظ وحدت است.
کد خبر: ۴۵۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ - 20May 2021

وظیفه امروز مسلمانان و شعیان حفظ وحدت استحجت‌الاسلام «مصطفی شریفی» مسئول امور روحانیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اراک، ضمن تسلیت به مناسبت فرا‌رسیدن سالروز تخریب بقعا متبرک بقیع، اظهار داشت: تخریب قبور مطهر حضرات آل الله، امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) بدست سلسله و فرقه نوظهوری به نام وهابیت که در جهان اسلام به وجود آمد، نشان دهنده جهل و خباثت  آن‌هاست.

وی گفت: این اقدام نابخردانه در طی تاریخ توسط این افراد دوبار تکرار شده است؛ نخست در سال یک هزار و 220 هجری قمری و مرتبه دوم در سال یک هزار و 344 هجری قمری که هر دو بار با فتوای عده‌ای از علمای وهابی بود که آنان در این فتواها، ایجاد بنا بر قبور را حرام اعلام کرده بودند. این هتک حرمت تا جایی پیش رفت که این وهابیون قصد تخریب حرم مطهر و شریف نبی مکرم اسلام را داشتند. در نتیجه این تصمیم مردم مدینه دور تا دور حرم مطهر نبوی، زنجیره انسانی تشکیل دادند و دیگر کشورها نیز واکنش‌های مختلفی از خود نشان دادند؛ بطور مثال از هندوستان 5 کشتی به سمت عربستان سعودی حرکت کرد و در ایران نیز با فتوای علما و مراجع تقلید یک روز عزای عمومی اعلام شد.

حجت الاسلام شریفی ادامه داد: هم اکنون نیز قبرستان بقیع به صورت یک زمین مسطح است که تنها سنگ مزارهایی در آن مشخص است، لیکن علمای شیعه نقشه دقیق قبرستان بقیع را احصا نموده اند و آماده هستند تا ان‌شاءالله روزی بتوانند با کمک مردم مشتاق و آماده، حرم مطهر ائمه اطهار را در قبرستان بقیع بنا کنند.

سئول امور روحانیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: تکلیف امروز شیعیان، با توجه به تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حفظ وحدت و برادری بین مسلمانان، صبر و عدم ایجاد اختلاف است تا ان‌شاءالله حکام عربستان سعودی سر عقل آمده و اجازه بدهند که محبان خاندان پاک پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) بازسازی این قبور مطهر را انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار